.

Beantwoord

Waarom hoor ik een gesprekstoon als ik bel naar mijn verloren telefoon?

  • 15 September 2020
  • 3 reacties
  • 1532 Bekeken

Gisteren ben ik mijn Nokia 6.1 kwijtgeraakt, heb hem op een drukke plaats laten liggen. Toen ik het anderhalf uur later merkte ben ik teruggegaan maar hij was reeds weg. Ik heb toen thuis diverse keren mijn nummer gebeld en deze ging gewoon over zonder te worden opgenomen, echter na een uur of 2 kreeg ik plots een ingesprek toon te horen bij het bellen van mijn nummer. Hierna heb ik mijn simkaart in “mijn Simyo” geblokkeerd. Zowel het toestel als de simkaart hadden een moeilijke pincode en ik had de vingerafdruk sensor werkzaam. Betekend de plotselinge ingesprekstoon dat het toestel geblokkeerd is geraakt door foute pincode pogingen of verwijderen van simkaart? Het toestel stond overigens aan in standby toen ik het kwijtraakte, maar moest wel unlocked worden middels vingerafdruk sensor of pincode. Ik wacht nog even met het aanvragen van een nieuwe simkaart, misschien dat hij nog word teruggegeven. Alvast bedankt voor de antwoorden.

icon

Beste antwoord door Tessanne 16 September 2020, 14:34

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Andere André,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wat balen dat jij jouw telefoon bent kwijtgeraakt! Ik durf niet te zeggen of de ingesprektoon komt door het locken van jouw telefoon. Ik heb daarom geprobeerd de situatie te recreëren door de toestelcode op mijn iPhone een aantal keer verkeerd in te vullen waardoor de telefoon blokkeerde. Hierna heb ik mijn Simyo nummer gebeld en kreeg direct de voicemail te horen. Dus ik kan je niet vertellen waarom je een ingesprektoon hebt gehoord. 

 

Hopelijk vind je de telefoon snel terug! Mocht je een nieuwe simkaart willen bestellen, stuur mij dan even een privéberichtje:wink:

 

Groetjes,

Tessanne

Dag Tessanne.

Dankjewel voor je antwoord en je attente pogingen op je eigen toestel. Mijn voicemail staat standaard uit, wat wellicht verklaard dat je dan daarvoor in de plaats ingesprektoon hoort. Ik heb ilost goed in de gaten gehouden en de gemeente in de regio's gebeld maar helaas zonder resultaat, dus ik ga er vanuit dat hij niet terugkomt, met dit soort dingen moet je gewoon wat geluk hebben dat de juiste persoon hem vind op dat moment Gisteren maar een nieuw toestel gekocht die inmiddels binnen is en ook een nieuwe simkaart besteld die nog onderweg is. Nogmaals bedankt voor je antwoord en moeite, fijne dag André.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi André,

 

Jammer dat je het toestel niet meer hebt terug kunnen krijgen.

 

Veel plezier/succes met het installeren van het nieuwe toestel, mocht je ergens tegen aan lopen dan helpen we je graag verder. 

 

Groetjes,

Daisy

Reageer