.

Beantwoord

Waarom heb ik geen bereik in het buitenland?

  • 12 August 2017
  • 6 reacties
  • 218 Bekeken

Hoi, zit in Spanje, iedereen heeft internet en kan bellen. Ik kan beide niet?? Zegt met bellen geen netwerk en met internet je bent offline mobiele gegevens uitgeschakeld. Wat nu?
icon

Beste antwoord door Jihane 15 August 2017, 12:00

Bekijk originele reactie

6 reacties

Oké
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Davey,

Welkom op het Simyo Forum.


Heb je al eens je mobiel aan en uit gezet en een ander netwerk handmatig geselecteerd?
Ik zou je graag uitleggen hoe je dit moet doen maar weet helaas niet welke telefoon je hebt!

Heeft een van de 2 tips geholpen?
Allebei al gedaan, geen resultaat. Het is een Samsung J5 2016. Ik hoop dat je nog wat weet👍🏻
Reputatie 7
Badge +10
Hi Davey,

Welkom op 't Simyo Forum :)

Ik kan me voorstellen dat je dit ontzettend jammer vindt! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Hiermee worden de instellingen opnieuw aangemeld op 't netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Heb je 'dataroaming' aangezet op je mobiel? Dat is vooral belangrijk om te kunnen internetten in het buitenland. Ook wil ik met je kijken naar je geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen). Je komt daar door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Lukt het dan nog niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren. Je mag ze allemaal proberen totdat je een netwerk vindt dat wel voldoende dekking biedt.

Laat je me weten of je er zo uitkomt?

@ Maikel, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Nou het is gelukt hoor, hoe weet ik niet precies. Kwartier uit zetten was hem niet, tweede optie, ook niet derde in begin niet. Maar later weer wel.... maarja we kunnen weer wat, iedergeval bedankt voor je opties.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Davey,

Oh, dat is goed nieuws!

Ik ben blij om te horen dat jet inmiddels is gelukt om netwerk te verkrijgen. :D

Alvast een heel fijn verblijf toegewenst.

Groetjes,
Asma

Reageer