.

Beantwoord

Waarom heb ik extreem hoge kosten?

  • 1 November 2022
  • 7 reacties
  • 183 Bekeken

Badge
  • Beginner
  • 2 reacties

Geachte heer/ mevrouw,

Ik heb op 25-10-2022 uw klantenservice gemaild (klantenservice@simyo.nl)  i.v.m. een zeer hoog dataverbruik met zeer hoge kosten op het telefoonnummer van mijn zoontje . Tot op heden heb ik helaas geen reactie ontvangen. Ik probeer het daarom via de Simyo forum

Het dataverbruik heeft op 24-10-2022 in een zeer korte periode plaatsgevonden, waarbij de kosten kosten van 8,79 per minuut, binnen het uur zijn uitgelopen op enkele honderden euro's . Wij zijn hier erg van geschrokken te meer, omdat wij juist voor onze zoontje een internet abonnement hadden afgesloten van 24000 KB

Via de Simyo App heb ik gezien dat zijn databundel op 22-10-2022 helemaal verbruikt was. Zie bijlage printscreen 1.

We hebben geen bericht ontvangen bij 80% dataverbruik en ook niet bij 100% data verbruik ?  De enige bericht die wij op 24-10-2022 hebben ontvangen is dat de telefoonnummer van mijn zoontje uit voorzorg was geblokkeerd vanwege de hoge kosten. Zie printscreen 2.

Zou u kunnen nagaan hoe dit heeft kunnen gebeuren?   Financieel gezien is het voor ons bijna onmogelijk om deze zeer hoge kosten te kunnen betalen.

 

Hopend op uw medewerking,

 

Met vriendelijke groet,

N.A.

 

Printscreen 1

 

 

Printscreen 2

 

 

icon

Beste antwoord door Amy 2 November 2022, 11:56

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Aangezien die screenshot van een toestel met android komen, probeer met behulp van deze uitleg eens een dataplafond op dat android toestel in te richten.

Morgen zal een moderator je vragen om een privébericht naar hem/haar te sturen en kijken ze verder mee.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @N.A,

Bedankt voor je bericht. Oei, ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de kosten buiten je bundel! Wij sturen altijd 2 waarschuwing sms'jes. Deze zijn afkomstig vanuit het 1200 nummer! Wij versturen 1 sms bij 80% verbruik en 1 bij 100% verbruik van de internetbundel. Hierin staat vermeld dat je verder kan internetten met een stabiele Wifi verbinding of dat je extra MB's kan bijkopen via Mijn Simyo. Als er na het ontvangen van deze berichten geen actie word ondernomen betaal je het buitenbundeltarief van €0,15 per MB.

Het kan wel eens voorkomen dat er onbewust kosten worden gemaakt ook al denk je dat je verbonden bent met de Wifi. Als het 4G netwerk sterker is dan de Wifi dan schakelt dit automatisch over naar je internetbundel. Dit noemen we ook wel Wifi-Assistentie. Als je er zeker van wilt zijn dat je alleen gebruik kan maken van het internet als je verbonden bent met Wifi dan kan je het beste op dat moment even de mobiele data uitschakelen. Het klopt inderdaad wat @Groentjuh zegt over het instellen van een datalimiet op een Android toestel! Bedankt voor je reactie en het delen van de link 😊.

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen in de kosten.

Groetjes,
Amy 

Badge

Vandaag van Amy een prima voorstel ontvangen voor de kosten buiten de databundel. Bedankt voor de bovenstaande uitleg en dank voor de voorstel. 👍

@Amy 

Geachte heer/ mevrouw,

Ik heb op 25-10-2022 uw klantenservice gemaild (klantenservice@simyo.nl)  i.v.m. een zeer hoog dataverbruik met zeer hoge kosten op het telefoonnummer van mijn zoontje . Tot op heden heb ik helaas geen reactie ontvangen. Ik probeer het daarom via de Simyo forum

Het dataverbruik heeft op 24-10-2022 in een zeer korte periode plaatsgevonden, waarbij de kosten kosten van 8,79 per minuut, binnen het uur zijn uitgelopen op enkele honderden euro's . Wij zijn hier erg van geschrokken te meer, omdat wij juist voor onze zoontje een internet abonnement hadden afgesloten van 24000 KB

Via de Simyo App heb ik gezien dat zijn databundel op 22-10-2022 helemaal verbruikt was. Zie bijlage printscreen 1.

We hebben geen bericht ontvangen bij 80% dataverbruik en ook niet bij 100% data verbruik ?  De enige bericht die wij op 24-10-2022 hebben ontvangen is dat de telefoonnummer van mijn zoontje uit voorzorg was geblokkeerd vanwege de hoge kosten. Zie printscreen 2.

Zou u kunnen nagaan hoe dit heeft kunnen gebeuren?   Financieel gezien is het voor ons bijna onmogelijk om deze zeer hoge kosten te kunnen betalen.

 

Hopend op uw medewerking,

 

Met vriendelijke groet,

N.A.

 

Printscreen 1

 

 

Printscreen 2

 

 

Jeetje, zoveel tekst die niet beperkt kan worden via QUOTE of CITAAT. 

Dan maar ff weer zo.... 

**We hebben geen bericht ontvangen bij 80% dataverbruik en ook niet bij 100% data verbruik ?  De enige bericht die wij op 24-10-2022 hebben ontvangen is dat de telefoonnummer van mijn zoontje uit voorzorg was geblokkeerd vanwege de hoge kosten. Zie printscreen 2.*+

**

@Amy Er zijn bij deze klant zo te lezen geen waarschuwingsberichten ontvangen wat betreft dataverbruik. 

De klant heeft mee kunnen kijken in de telefoon van het zoontje. 

#####

Verder komen deze berichten, Amy, niet vanuit jullie (lees:Simyo) omdat jullie de gegevens ontvangen met vertraging. Het netwerk, KPN netwerk, verzendt de 80 en 100% dataverbruik sms-jes real-time. 

Wat is hier misgegaan? Heb je dat ook al nagevraagd? 

​​​

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Friesian, goed punt! Ik zal dit nog eens nakijken met de klant of de waarschuwingen inderdaad niet zijn binnengekomen vanuit het 1200 nummer. Ik kom hierop terug in dit topic! 

Reputatie 7
Badge +7

@Friesian Update: klant heeft de berichten wel ontvangen vanuit het 1200 nummer. Zoon dacht dat dit een spam was, wat ik kan begrijpen! Gelukkig is het nu duidelijk en heeft de klant een datalimiet in weten te stellen in het toestel zelf 😊.

Reageer