.

Beantwoord

Waar zie ik mijn gebelde en ge- smste nummers?

  • 21 October 2020
  • 7 reacties
  • 508 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties

Waar kun je nu zien, wie en wanneer je iemand hebt gebeld of ge-smst?

icon

Beste antwoord door RicoK 21 October 2020, 12:06

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7

Hallo @MPB, dat kun je op meerdere manieren zien:

  • dat kun je zien bij de details van je facturen die je kunt vinden in bijvoorbeeld je Mijn Simyo App
  • maar natuurlijk kun je dat ook zien in je telefoon zelf bij je uitgaande gesprekken.

 

@RicoK Dank voor je antwoord. Het is alleen voor mij geen oplossing helaas. Het is een Nokia 104 waar je alleen mee kan bellen en sms-en dus zonder dataverbruik. Er kunnen geen apps op worden geïnstalleerd. Deze telefoon heb ik niet zelf in bezit maar heb ik gekocht voor mijn broer die met een gedwongen opname in een instelling zit voor geestelijke gezondheiszorg en hij mag voorlopig geen internet. Ik betaal alle kosten en wil in Mijn Simyo de nummers kunnen zien waar hij naar toe belt en smst i.v.m. zijn harddrugsverleden.

Reputatie 7

@MPB Dat is wel een heftig verhaal. In ieder geval heel veel sterkte!

Wat betreft het kunnen terug vinden van de belhistorie, indien het een Sim Only aansluiting betreft, dus een maandelijks abonnement, dan kan uiteraard ook via Mijn Simyo (dus op het web) aan de hand van de factuur details ook worden achterhaald wanneer, hoe lang en waar naar toe is gebeld.

Hoe het zit met de belhistorie in het geval van een prepaid aansluiting weet ik niet of deze ook via Mijn Simyo kan worden achterhaald.

Indien dit niet tot de mogelijkheden behoort, dan kun je:

  • proberen de belhistorie uit het toestel zien te achter halen
  • of, maar dat zal niet zo maar kunnen i.v.m. de Privacy, Simyo zou je de facturen met de details in het geval van een Sim Only aansluiting kunnen toesturen.

Succes!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi MPB,

 

Goed dat je contact opneemt, ik kan me voorstellen dat het in dit geval handig is om dit in de gaten te houden. Volgens mij heeft RicoK je al verder geholpen, mochten we je nog ergens ander mee kunnen helpen laat het vooral weten!

 

Het is trouwens bij een prepaid aansluiting ook mogelijk het verbruik in te zien in mijn Simyo tot 6 maanden terug, we kunnen dit alleen niet naar je sturen in de vorm van een factuur.

 

Groetjes,

Daisy

@RicoK en @Daisy dank voor jullie reacties. Ik heb een sim only en een maandelijks abonnement met onbeperkt bellen en sms-en. Ik heb dus geen toegang tot het toestel en wilde in mijn Simyo kijken naar welke nr's was gebeld en ge-smst. Daar zie ik dat de eerste factuur 19 november komt, ik begrijp nu dat ik hier de bereikte telefoonnummers op terug kan vinden. Maar mijn broer krijgt zo nu en dan iets meer vrijheden en wij zijn bang dat hij op de parkeerplaats van de instelling iemand langs laat komen voor drugs. Dus als ik dat wil monitoren duurt het wel te lang als ik een maand op die factuur moet wachten. Is er een andere manier?

Reputatie 7
Badge +9

Het kan ook al eerder:

Op Mijn Simyo zie je de overgebleven belminuten staan. In datzelfde blok zie je "Bekijk je verbruik” en dan zie je een grafiek met het verbruik per dag. Op elke van die balken kunt u klikken om dan rechts het verbruik binnen die balk te zien. Hierin zijn ook de telefoonnummers waarnaar gebeld/ge-sms't terug te vinden.

Daar worden ze enkele uren na afloop van het gesprek/na versturen van een SMS zichtbaar.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi MPB,

 

Zeer begrijpelijk dat je dit goed in de gaten wilt houden! Het is inderdaad mogelijk dit eerder te bekijken. Is het je gelukt met de tips van Groentjuh? 

 

Bedankt Groentjuh! 

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer