.

Waar kan ik SMS'jes terug vinden die verloren zijn gegaan?

  • 22 April 2022
  • 1 reactie
  • 66 Bekeken

Goedendag allemaal.

Kan iemand mij vertellen waar ik berichten kan vinden, die verloren zijn gegaan.

Simyo zegt dat ze bericht hebben gestuurd bij 50 % en 80 % van mijn bundel. Hun, kunnen zien dat ik deze heb ontvangen. Maar ik kan ze niet terug vinden. Ook bij instellingen heb ik gekeken naar geblokkeerde nummers en berichten, maar daar staan ze niet bij. Ik heb een Samsung Galaxy 6 plus.

Heb wel gratis 1000mb gekregen en een  bericht daarvan is gewoon te zien.

Bij berichtinstellingen staat Gesprekscategorieën aan en Noodwaarschuwing raoming staat aan.

Bij berichten staat Meldingen weergeven aan, staat de alg. meldingen en nieuwe berichten aan.

Bij meer instellingen staan serverberichten aan, voorbeelden websites weergeven staat aan, oude berichten verwijderen staat aan. Bij  dat laatste staan er nog berichten van januari, dus dat is het probleem niet omdat het gaat om de maand april.

Bij sms berichten staat. U ziet wanneer het is afgeleverd aan, invoerstand Automatisch.

Berichten op SIM kaar weergeven, daar staat niks in.

Wij zijn 17 april op vakantie gegaan en heb daarom een internet bundel van 30 GB. Normaal gebruik ik soms enige mbs, maar niet noemenswaardig. Op 17 april hebben we even tv gekeken en heb mijn mobiel als hotspot gebruikt. Gebruik was 92000 MB. De volgende dag heb ik een 2 x een film gedownload van 1.2 en 1.9 GB van netflix, daar staat bij hoeveel data het is. Verder geen rare dingen gedaan. Mijn telefoon was geblokkeerd en hebben een film op mijn man zijn hotspot bekeken. Nu blijkt mijn verbruik op 1 avond meer dan 28 GB te zijn.

Mijn toestel was geblokkeerd, zo kwamen wij erachter. Nu blijk ik wel 2 mails te hebben ontvangen. Allebei om   22.21    uur. De ene mail wordt er verteld dat mijn nummer is geblokkeerd voor uitgaand verkeer omdat er in korte tijd namelijk hoge gebruikskosten zijn gemaakt. Moet een aanbetaling doen van 100 euro om mijn nummer te deblokkeren. De 2e mail, idem verhaal maar dan een aanbetaling van 250 euro.

Samen met klantenservice gekeken waar het aan kan liggen. Vele screenshots gestuurd en lange tijd gebeld. Moet zeggen, klantenservice heeft mij zeer goed geholpen, alleen is bij mij nog steeds niet duidelijk hoe dit komt. Moet nu 80 euro betalen ipv 1150 euro plus mijn abonnementskosten.

Volgens de techneuten van Simyo klopt alles en heb ik dit verbruikt en zijn er berichtjes gestuurd bij 50 en 80% van mijn verbruik. Heb van Simyo 1000 MB gekregen voor de rest van de maand, dit bericht staat gewoon in mijn berichten.

Automatisch synchroniseren, back-up maken en updates gebeurd alleen via wifi. Verbruik van mijn hotspot en tethering staat op 7.41 GB, facebook 1,9 GB, Google 337 MB. AlieExpress 160 MB. Bij mobiele netwerken staat Roaming uit, heb geen google foto's

Heb gegevensverbruik waarschuwing staan op 25 GB zag ik, maar ook deze waarschuwing heb ik die avond niet gehad. Kan het zijn dat als je je toestel als hotspot gebruikt, dat dan meldingen geweerd worden?

Heb inmiddels een datalimiet ingesteld van mijn toestel. Maar hoe zit dat bij een onbeperkt internet abonnement. Ik weet onbeperkt is niet onbeperkt. Stel je hebt een dag limiet van 8 GB, kun je dan ook een dag limiet instellen? Zie alleen data limiet instellen per maand. Want ik wil niet weer voor zulke onverwachte kosten staan.

Heeft iemand een idee hoe dit kan? Ik weet downloaden etc kost veel data, ….

niks ten nadeel van simyo hoor, klantenservice heeft mij zo goed mogelijk geholpen. 

graag hoor ik van iemand

groetjes Simone

 

 

 

Nihad 1 jaar geleden

Hoi @Simone.Kelderhuis,

 

Bedankt voor je bericht. Ten eerste snap ik dat je de SMS berichten terug wilt kunnen vinden in jouw telefoon. Wij versturen bij het dataverbruik inderdaad altijd bij 80% en bij 100% van het verbruik een waarschuwing per SMS. In ons systeem zien wij helaas alleen de data en tijden van de afgeleverde sms'jes. Wij zien dus niet terug of jij de berichten hebt ontvangen. Gelukkig bestaat er wel een afdeling bij KPN die dit wel kan terug zien, onze netwerkspecialisten. Wij moeten er van uit gaan dat de berichten dan ook echt ontvangen zijn, als zij dit aangeven. Ik adviseer je om langs een toestel winkel te gaan om te kijken of je de sms berichten nog terug kunt halen. Wellicht was jouw SMS box vol op dat moment? Erg fijn om te horen dat je goed geholpen bent door onze klantenservice. Dit is natuurlijk ook ons doel! Als je mij even een privé bericht stuurt met daarin een link naar deze review en jouw gegevens dan kijk ik graag mee of ik nog wat kan betekenen wat betreft de kosten. 

 

Ik hoor graag van je 🙂.

 

Groetjes,

 

Nihad

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Simone.Kelderhuis,

 

Bedankt voor je bericht. Ten eerste snap ik dat je de SMS berichten terug wilt kunnen vinden in jouw telefoon. Wij versturen bij het dataverbruik inderdaad altijd bij 80% en bij 100% van het verbruik een waarschuwing per SMS. In ons systeem zien wij helaas alleen de data en tijden van de afgeleverde sms'jes. Wij zien dus niet terug of jij de berichten hebt ontvangen. Gelukkig bestaat er wel een afdeling bij KPN die dit wel kan terug zien, onze netwerkspecialisten. Wij moeten er van uit gaan dat de berichten dan ook echt ontvangen zijn, als zij dit aangeven. Ik adviseer je om langs een toestel winkel te gaan om te kijken of je de sms berichten nog terug kunt halen. Wellicht was jouw SMS box vol op dat moment? Erg fijn om te horen dat je goed geholpen bent door onze klantenservice. Dit is natuurlijk ook ons doel! Als je mij even een privé bericht stuurt met daarin een link naar deze review en jouw gegevens dan kijk ik graag mee of ik nog wat kan betekenen wat betreft de kosten. 

 

Ik hoor graag van je :).

 

Groetjes,

 

Nihad

Reageer