.

Beantwoord

Waarom geeft het balkje aan dat ik verbruik heb buiten mijn bundel?

  • 26 June 2017
  • 7 reacties
  • 507 Bekeken

Badge
In mijn verbruiksdiagrammen zie ik steeds verbruik buiten de bundel (rood), terwijl ik geen verbruik buiten de bundel heb! Beetje vreemd.
icon

Beste antwoord door Ray 27 June 2017, 08:29

Bekijk originele reactie

7 reacties

Gaat het om je bel/sms overzicht of die van internet?

Bij bel/sms weet ik dat er bepaalde service nummers, zoals 088 buiten de bundel worden getoond in de diagrammen maar gefactureerd als binnen de bundel. Dat is een bekend probleem en is momenteel onder de aandacht van de technische dienst. Ik heb Simyo vorige week een aantal printscreens gegeven omtrent dat.
Badge
Het gaat om bellen, voor alle duidelijkheid. Begrijp nu dat het een bekend probleem is, dus oplossen svp Simyo!
Ray, bedankt voor je reactie.
Ik heb hetzelfde, maar valt het bellen naar zulke nummers nu wel of niet binnen de bundel?
Service nummers die beginnen met 0900 vallen buiten de bundel. Service nummers die met 088 / 0800 beginnen binnen de bundel. Alleen door een fout worden die ook buiten de bundel getoond. Ik denk omdat het uiteindelijk toch service nummers zijn en het systeem daarom het verschil niet ziet. Maar ik kan dat laatste ook verkeerd hebben.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Monty1946,

Welkom op het Simyo Forum!

Het is logisch dat je het verwarrend vindt als de balkjes aangeven dat iets buiten de bundel zat, terwijl je geen buitenbundelkosten hebt. Dat hoort eigenlijk één op één met elkaar te staan. Ray heeft gelijk: als je belt naar gratis nummers zoals 0800/088 nummers, dan ontstaat er zo'n situatie. Dat komt omdat dit gratis nummers zijn. Die vallen niet binnen of buiten de bundel. Zelfs als je bundel op is, zijn ze nog gratis. Daarom verwart het systeem ze met nummers die ook los staan van bundels: betaalde nummers. Maar we zijn hard aan het nadenken over hoe we dit technisch kunnen verbeteren.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie niet dat je naar 0800/088-nummers gebeld hebt. Wil je mij dus via een privébericht een screenshot toesturen van deze balkjes? Dan kan ik er met een metaforisch vergrootglas nog even naar kijken.

Laat je het me weten?

@ Yedra, ook jou wil ik verwelkomen op het Simyo Forum! Goede vraag die je stelt 🙂 Zulke nummers (0800 en 088) zijn dus gratis nummers. Die zijn altijd gratis, zelfs als je bundel op is. Heb je hier nog vragen over?

@ Ray, dankjewel voor je reacties!

Groetjes,
Jihane
Badge
Ook ik heb een rood balkje bij jullie gratis 1200 service nimmer
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marianneke,

Ik snap dat dat verwarrend is! Hiervoor geldt precies hetzelfde als wat ik hierboven schreef:

Ray heeft gelijk: als je belt naar gratis nummers zoals 0800/088 nummers, dan ontstaat er zo'n situatie. Dat komt omdat dit gratis nummers zijn. Die vallen niet binnen of buiten de bundel. Zelfs als je bundel op is, zijn ze nog gratis.

Dat nummer is eigenlijk een 0800-nummer. Een gratis nummer, dus. Omdat zo'n nummer niet binnen of buiten een bundel valt, wordt het aangegeven als rood balkje maar zitten er géén kosten aan verbonden. We zijn hier wel al mee bezig :)

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Jihane

Reageer