.

Waarom krijg ik bericht van Simyo dat KPN zendmasten gaat vervangen?

  • 14 April 2020
  • 9 reacties
  • 306 Bekeken

Badge

Refererend aan het Simyo tekst bericht van vandaag 14-4-2020 dat KPN de zendmasten bij mij in de buurt gaat vervangen. Er wordt totaal niet aangegeven of dit 5G betreft. Ik vind dit een ZEER kwalijke zaak aangezien ik a) nimmer toestemming heb gegeven om mijn omgeving te laten vervuilen door NOG meer LES (Lage Electromagnetische Straling) . b) Wereldwijd zijn er duizenden wetenschappers die waarschuwen voor de (biologische) gevaren van 5G !


9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Stralingsexperts hebben herhaaldelijk duidelijk gemaakt dat het nieuwe 5G-netwerk geen risico voor mensen oplevert. Maar er zijn complotdenkers die dit niet willen geloven. Er is ook geen link met de verspreiding van het covid-19 virus. Paniek om niets dus!

 

P.S. Als afgestudeerde en gepromoveerde biowetenschapper weet ik het een en ander over het effect van straling op levende cellen, en over de biologie van virussen, so trust me!

Misschien heb je ook iets aan deze info?

https://www.kpn.com/netwerk/5g.htm

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik vraag mij dan vaak af, indien u bang bent voor elektromagnetisch straling:

  • Heeft u draadloze apparaten zoals bijvoorbeeld een draadloze deurbel of een weerstation of huisautomatisering (bijvoorbeeld klik-aan-klik-uit) op 433MHz? Aai daar hangt maximaal 25mW aan zendvermogen!
  • Heeft u enige vorm van wifi in huis? Zo ja, aaii! Dat is een doorgaans drukke zender met 100mW aan zendvermogen!
  • Heeft u wifi in de 5GHz band? Aai dan is dat soms zelfs 200mW aan zendvermogen i.p.v. de 100mW!
  • Indien u nog een vaste lijn heeft (lijkt mij handig, want u heeft toch wel uw huis geïsoleerd om elektromagnetisch straling tegen te houden, toch?), is deze dan bedraad of gebruikt u dan een DECT toestel? Indien u DECT gebruikt, dan houd u maximaal 250 mW aan zendvermogen tegen uw hoofd!
  • Heeft u in huis een magnetron? Moet ik daar aan beginnen of kunt u zelf bedenken dat dat qua straling een aanwezig ding zou kunnen zijn.

De magnetron hebben we al sinds 1972 en DECT bestaat overigens al sinds 1992. Dus indien dat zo schadelijk zou zijn, dan hadden we daar nu toch wel maatregelen tegen genomen?

Sommige providers zetten 's nachts hele frequenties uit als deze niet nodig zijn om elektriciteit te besparen. Providers zullen echt niet meer energie willen gebruiken dan nodig is om de klanten te bedienen. Tegelijkertijd wil iedereen wel overal bereikbaar zijn en ook snel internet tegenwoordig!

Badge

Bedankt voor je snelle reactie scotsman. Je PS betekent niet echt veel voor mij want iedereen kan wel zoiets roepen :grin: en ik ken je niet dus “trust you”? :nerd: nah… zolang men niet met feiten en (ECHTE onafhankelijke) testen komt dan heb ik nog altijd mijn twijfels. Bovendien als iemand alles wat ook maar mainstream wordt bekritiseerd al snel labelt als complotdenkers dan ben ik daar snel klaar mee.

 

PS: Bedankt Ray voor de info link

Badge

Ik vraag mij dan vaak af, indien u bang bent voor elektromagnetisch straling:

  • Heeft u draadloze apparaten zoals bijvoorbeeld een draadloze deurbel of een weerstation of huisautomatisering (bijvoorbeeld klik-aan-klik-uit) op 433MHz? Aai daar hangt maximaal 25mW aan zendvermogen!
  • Heeft u enige vorm van wifi in huis? Zo ja, aaii! Dat is een doorgaans drukke zender met 100mW aan zendvermogen!
  • Heeft u wifi in de 5GHz band? Aai dan is dat soms zelfs 200mW aan zendvermogen i.p.v. de 100mW!
  • Indien u nog een vaste lijn heeft (lijkt mij handig, want u heeft toch wel uw huis geïsoleerd om elektromagnetisch straling tegen te houden, toch?), is deze dan bedraad of gebruikt u dan een DECT toestel? Indien u DECT gebruikt, dan houd u maximaal 250 mW aan zendvermogen tegen uw hoofd!
  • Heeft u in huis een magnetron? Moet ik daar aan beginnen of kunt u zelf bedenken dat dat qua straling een aanwezig ding zou kunnen zijn.

De magnetron hebben we al sinds 1972 en DECT bestaat overigens al sinds 1992. Dus indien dat zo schadelijk zou zijn, dan hadden we daar nu toch wel maatregelen tegen genomen?

Sommige providers zetten 's nachts hele frequenties uit als deze niet nodig zijn om elektriciteit te besparen. Providers zullen echt niet meer energie willen gebruiken dan nodig is om de klanten te bedienen. Tegelijkertijd wil iedereen wel overal bereikbaar zijn en ook snel internet tegenwoordig!


Bedankt Groentjuh mijn antwoorden op al je voorbeelden is NEE, geen Wifi, Geen magnetron (is reeds jaren geleden het huis uit gedaan), geen DECT telefoon,geen draadloze apparaten in huis. Trouwens de ene persoon is gevoeliger voor electrosmog dan de ander en het betreft niet alleen het thermische.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je snelle reactie scotsman. Je PS betekent niet echt veel voor mij want iedereen kan wel zoiets roepen :grin: en ik ken je niet dus “trust you”?

 

Kom een keer langs dan zal ik je mijn bul laten zien (misschien moet je wel eerst je kennis van het Latijn oppoetsen want anders is het niet te lezen...)

 

Badge

Bedankt voor je snelle reactie scotsman. Je PS betekent niet echt veel voor mij want iedereen kan wel zoiets roepen :grin: en ik ken je niet dus “trust you”?

 

Kom een keer langs dan zal ik je mijn bul laten zien (misschien moet je wel eerst je kennis van het Latijn oppoetsen want anders is het niet te lezen...)

 


Grappig en succes met je Bul te laten zien aan anderen :-)

Alterius non sit, qui suus esse potest

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je snelle reactie scotsman. Je PS betekent niet echt veel voor mij want iedereen kan wel zoiets roepen :grin: en ik ken je niet dus “trust you”?

 

Kom een keer langs dan zal ik je mijn bul laten zien (misschien moet je wel eerst je kennis van het Latijn oppoetsen want anders is het niet te lezen...)

 


Grappig en succes met je Bul te laten zien aan anderen :-)

Alterius non sit, qui suus esse potest

Ego omnino assentior!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Corf,

 

De vervanging van de zendmasten zijn voor de verbetering van het netwerk :)

 

Groetjes,

Daisy

Reageer