.

Beantwoord

Spam SMS's van GoMoney blokkeren?

  • 26 June 2022
  • 8 reacties
  • 297 Bekeken

Sinds een dag of 3 ontvang ik elke 2 uur een sms-je van GoMoney (zonder telefoonnummer). Er is bij deze smsjes geen telefoonnummer te zien. Blokkeren helpt niet, en ook niet de optie op mijn telefoon ‘onbekende nummers blokkeren’.

Hoe kan ik deze spam berichten in mijn iMessage blokkeren?

Ik word zo ondertussen een beetje gek van al die  berichtjes. Mijn telefoon staat op stil, zodat ik de sms-jes niet hoor. Maar daardoor mis ik berichten die wel voor mij bestemd zijn.

 

Een antwoord als “dan moet je een ander nummer nemen”, lijkt me geen goed antwoord. KPN, waaronder Simyo valt, zou dit soort malafide sms-jes moeten afvangen.

icon

Beste antwoord door Roeqajja 27 June 2022, 13:57

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ElVee,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is als je om de 2 uur spam sms’jes binnenkrijgt. Als het je niet lukt om GoMoney te blokkeren en de optie om berichten te filteren op jouw toestel ook niet werkt dan kunnen wij als provider helaas niks doen om dit op te lossen (behalve natuurlijk een nieuw nummer aanvragen).

Ik raad je aan om contact op te nemen met het bedrijf zelf, zodat de sms’jes vanuit GoMoney niet meer verstuurd worden. Ik wil je dan wel als advies meegeven om voorzichtig te zijn met het delen van je persoonlijke gegevens zoals je naam, e-mail etc. Ik ben namelijk niet bekend met dit bedrijf en weet daarom niet of ze betrouwbaar zijn. Het spijt me dat ik verder niks voor je kan doen hierin.

Groetjes,
Roeqajja

Dat is dus een antwoord waar niemand iets aan heeft. Contact opnemen met spammers (bank in Nigeria …..) en vragen of geen spam meer te sturen. Serieus, en dat noemt zich webcare? 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @ElVee,

Jammer om te lezen dat je niets hebt aan het antwoord van mijn collega @Roeqajja. Dit probleem is helaas niet iets wat Webcare of Simyo kan oplossen, omdat wij helaas geen nummers kunnen blokkeren. Het enige wat wij op dit moment kunnen doen is je informeren over de mogelijkheden. 

Om nog even in te gaan op jouw vraag: ''Hoe kan ik deze spam berichten in mijn iMessage blokkeren?'’: Via Apple Support heb ik deze pagina gevonden. Wellicht heb je hier wél iets aan: Berichten blokkeren, filteren en melden op de iPhone. In dit artikel laten ze zien hoe je iMessage-berichten van onbekende afzenders kunt blokkeren (en melden aan Apple). Laat je mij weten of dit lukt?

Groetjes,
Seren

Nee Seren, aan dat bericht van Apple heb je niets, omdat het bericht zonder telefoonnummer wordt verstuurd. 

Reputatie 7
Badge +5

Nee Seren, aan dat bericht van Apple heb je niets, omdat het bericht zonder telefoonnummer wordt verstuurd. 

Dat begrijp ik inderdaad. Echter word er ook uitgelegd dat je een optie kunt aanzetten waarbij berichten van onbekende afzenders in een afzonderlijke lijst worden geplaatst. Heb je dat stuk ook gelezen? 

Kijk eens of je via www.payinfo.nl iets kunt bereiken. 

Ja, dat heb ik gelezen. Maar omdat de meldingen dan alsnog binnenkomen, heb je er niets aan.

Reputatie 7
Badge +5

Inderdaad een goed idee @Friesian. Dankjewel 😊.

Reageer