.

Beantwoord

Sommige mensen ontvangen mijn sms'jes vanuit Engeland niet. Hoe kan dat?

  • 9 January 2020
  • 14 reacties
  • 814 Bekeken

Badge

Ik zit momenteel in Engeland. Bij sms sturen komt het bij sommige mensen niet aan. Ik krijg een bericht onder de bericht ‘not delivered’ en ook een uitroep teken. 
 

ik heb verschillende van dit probleem al op de forum gelezen en heb alles geprobeerd wat in de antwoorden staan maar helaas lukt het bij sommige mensen niet. Dit is nooit eerder geweest. Ik heb, in zo ver ik weet, alles goed aan staan. Het gebeurt niet bij iedereen maar bij twee mensen. Alles is gecheckt ik ben niet geblokeerd, inbox van hun is niet vol. 
 

Ik kan wel sms sturen naar iemand die een iphone heeft zoals ik. Maar gaat dat over wifi of zo? Ik snap niet hoe het dan wel kan maar niet bij iemand die geen iphone heeft. 
 

kan iemand mee hiermee helpen want dit is echt vervelend. 
 

thanks

icon

Beste antwoord door Lozzie 16 January 2020, 00:02

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik, als meedenkende klant, denk ik bij dit:

Heb jij de nummers in internationale formaat in je toestel staan? Dus +316########? Zou dat het verschil kunnen verklaren waarom het bij sommige wel werkt en bij andere niet?

De SMS kan tussen iPhones via iMessage gaan. Dat gaat in dat geval inderdaad over wifi of 2g/3g/4g.

Badge

Hallo

 

bedankt voor je reactie. Ja ik heb de juiste format van nummer. Ik heb +44 ervoor. Ik heb zelfs de +44 eraf gehaald en geprobeerd op de Engelse manier maar niets helpt

Badge

Ik heb ook 3 & 4G maar dat lukt ook niet - heel vreemd. Ik heb iedere keer een sms kunnen sturen maar dit keer niet

Reputatie 7
Badge +9

Even voor de duidelijkheid, zijn het berichten naar iPhones die altijd goed aankomen en dat het steevast mis gaat als de andere partij geen iPhone heeft?

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Lozzie,

Wat vervelend dat je sommige mensen niet kunt sms’en :no_mouth:

Hebben de mensen die je niet kunt sms’en toevallig dezelfde provider? Misschien ligt het daar aan… Ben ook benieuwd naar het antwoord op de vraag van Scotsman!

Groetjes,
Bas

Badge

Bedankt voor jullie reacties

iphone sms’n komen wel aan bij mensen met iphone. Ik heb imessaging uit gezet maar dat helpt niet. Ik heb geprobeerd een andere provider te gebruiken maar ook dat helpt niet. 
 

Of ze allemaal dezelfde provider hebben weet ik niet maar waar ik wel aandacht was misschien dat ze allemaal dezelfde merk telefoon hebben. Ik wilde mijn sim kaart proberen in een andere mobiel zetten maar helaas heb ik deze optie niet. 

Er zijn wel sommigen (zonder iphone) bij wie een sms aankomt dus denk ik ook dat het iets te maken heeft met hun provider of telefoon merk?!?!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Lozzie,

 

Super gek! Ik dacht eigenlijk als eerste ook gelijk aan het verschil tussen Imessage en sms, dat dit daarom niet lukte. Als je de sms'jes verstuurd zijn deze dan groen of blauw gekleurd? Ik heb voor de zekerheid je simkaart een reset gegeven, kun jij je toestel 15 minuten uitzetten wanneer je dit leest om de reset af te ronden?

 

Laat je me weten of het heeft geholpen?

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +9

@Lozzie Volgende vraag: de mensen zonder iPhone die jouw SMSjes NIET ontvangen, krijgen zij wel SMSjes binnen van andere mensen?

Badge

Bedankt nogmaals

Gister dacht ik ineens deze mensen te vragen welke netwerk ze gebruiken. Het blijkt dat ze allebei dezelfde netwerk hebben nl EE dat is dus de Engelse versie van T-mobile. 
 

ik keek op de EE forum website. Ze hebben vorige jaar Maart een storing gehad in de EE netwerk en sindsdien hebben veel mensen last van sms texten van buitenland ontvangen. Het blijkt sinds deze storing sms texts komen niet aan meer want EE herkent de format niet meer. Vandaar dat de mensen die EE netwerk hebben kunnen geen texts van buitenlandse nummers ontvangen meer. Dit komt idd overeen met de vorige keer dat ik het wel kon. Tot Maart vorige jaar had ik geen last hiervan dus sinds hun storing in Maart is het mis gegaan

 

ik denk niet dat er een manier is om dit op te lossen?!

Reputatie 4
Badge +4

Hey Lozzie,

 

Dank je wel je update! Het lijkt er dan inderdaad op dat het fout gaat op het netwerk van EE. Wij zijn als ontvangende provider afhankelijk van de provider in het buitenland om de sms goed aan te leveren. Als wij de sms niet goed aangeleverd krijgen dan kunnen wij deze niet afleveren. 

De oplossing moet dus komen van EE. Wellicht is het handig om daar een topic te starten? Ik ga er vanuit dat zo een grote provider dit wel in onderzoek heeft of bezig is dit op te lossen.

 

Groetjes,

Ouael

Badge

Hai Ouael

 

het blijkt dat ik EE kan Bellen en vragen naar een speciale code. Dit moet ik dan doorgeven aan Simyo die iets daarmee kan doen en dan zou het goed moeten gaan. Ik Ben nu aan het bellen naar EE. Momenteel de man aan de telefoon weet het zelf niet dus is hij aan het navragen. Ben benieuwd wat ze zeggen. Nou na zolang gewacht te hebben ze kunnen de probleem niet vinden. Ik zal proberen of de klant met EE netwerk zelf naar EE kan bellen om te kijken of ze het op die manier kunnen oplossen. Moet zeggen dat het wel vervelend is.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Lozzie,

 

Jeetje, wat een langdradig vervelend proces. Kan me voorstellen dat je er niet blij van word.

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit van heb gehoord dat zij een speciale code hebben waar wij weer iets mee moeten doen, maar ik weet ook niet alles. Hoop dat je des ondanks deze situatie nog wel een fijne tijd hebt in Engeland. Ik ben benieuwd of het nog gelukt is als je zelf ook verbonden bent met EE, laat je het ons weten?

 

Fijn weekend!

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Hoi Daisy

ik heb ook geprobeerd met EE te aansluiten en zo proberen maar ook dat lukt niet. 
 

Het is idd heel langdradig dus leg ik me nu bij neer. Geen zin meer in dit gedoe. 
 

bedankt iedereen voor alle hulp en suggesties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Lozzie,

 

Bedankt voor het Laten weten! Super frustrerend dat het sms'en bij de ene wel lukte en bij de ander niet. Ik hoop dat je dit in de toekomst niet meer hebt. Excuses dat wij je niet verder konden helpen met dit probleem. 

 

Groetjes,

Daisy

Reageer