.

Beantwoord

Waarom werkt mijn simkaart niet?

  • 11 July 2020
  • 4 reacties
  • 206 Bekeken

Badge

Nieuw toestel gekocht bij de Aldi. Mijn simkaart overgezet en als ik wil bellen krijg ik de melding       * alleen vaste nummers. Hij leest de kaart ook niet. Zie ingevoerde namen niet. Heb die ingevoerd en dan leest hij ze wel. Ik kan er dus niet mee bellen. De meegeleverde Aldi simkaart werkt wel. Er moet een micro simkaart of een3FF somkart in.

Ik weet niet wat jullie mij geleverd hebben een USIM kaart begrijp ik.

Ik wil geen aldi abonnement dus hoe is dit op te lossen.

icon

Beste antwoord door ajw 11 July 2020, 18:35

Bekijk originele reactie

4 reacties

Wat is het merk en model van de telefoon?

Badge

Ray,  bedankt voor je reactie.

Aanvankelijk kreeg ik dezelfde melding toen ik de kaart terug stopte in mijn oude toestel. Na enige tijd werkte hij wel weer. Daarna weer teruggezet in het nieuwe toestel en warempel ook na enige tijd werkt hij nu goed.

Ik heb ergens wel een tekst voorbij zien komen dat je bij wisseling van toestel en prblemne even moet wachten of iets dergelijks. Mogelijk moeten zaken op elkaar afgestemd worden.

Wel vreemd dat je dit nergens tegenkomt bij installatiehandleidingen en volgens mij ook niet op de site van Simyo.

 

Het probleem is “vanzelf” opgelost.

 

 

Hoi @ajw 

Mijn ervaring, en zoals het ook zou moeten werken, is dat de simkaart het vrijwel direct doet.

Internet kan dan wel weer iets anders liggen. Vaak is het dan een instellingen. Maar als alles werkt dan zou ik zeggen: Veel plezier met je nieuwe telefoon. :smile:  

Reputatie 4
Badge +4

Hey ajw,

 

Welkom op het Simyo forum! Ik denk dat er inderdaad wat meer tijd overheen ging dan normaal. Als je de simkaart in een toestel doet, dan meld deze zich opnieuw aan op het netwerk. Het lijkt erop dat dit proces in jouw geval trager dan gebruikelijk was. Maar fijn dat het inmiddels werkt en veel plezier met je nieuwe mobiel  📱!

 

@ Ray: Bedankt voor je altijd kundige reacties 🎉!

 

Groetjes,

Ouael

Reageer