.

Beantwoord

Overzetten nummer pas na drie weken eindigen andere abonnement, waarom is dat?

  • 7 November 2020
  • 8 reacties
  • 530 Bekeken

Hallo,

Vorige week heb ik een abonnement bij Simyo aangevraagd met nummerbehoud. Een paar dagen geleden kreeg ik de melding dat mijn nummer op 3 december wordt overgezet, terwijl mijn abonnement bij Vodafone op 15 november al afloopt. Persoonlijk vind ik dat vreemd, want weg = weg zou ik denken. Kan de overzetdatum naar voren geschoven worden?

 

Groetjes,

 

Sasja

 

icon

Beste antwoord door Daisy 7 November 2020, 14:59

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Sasja76,

 

Welkom op het Simyo forum, goed dat je contact opneemt!

 

Ik denk dat je het beste even contact kunt opnemen met Vodafone, wij dienen namelijk een verzoek in en de huidige provider keurt deze dan goed met een datum. Mocht het nummer eerder kunnen/mogen overgezet worden stuur mij dan een privéberichtje. Vermeld daarbij ook je adresgegevens en mailadres dan pas ik het verzoek voor je aan en dien ik deze opnieuw in voor je.

 

Groetjes,

Daisy

 

Hoi Daisy,

Ik heb daarnet een Livechat gehad met Vodafone. Ze willen de datum niet vooruitschuiven, omdat ze blijkbaar ook een opzegtermijn hebben bij aflopende contracten. Ze zijn onwrikbaar. Heb je verder nog tips waarop ik het zou kunnen aanpakken?

 

Groetjes,

 

Sasja

Reputatie 7

Dit lijkt me wel een heel gekke gang van zaken. Bij een aanvraag met nummerbehoud heeft een klant toch niets van doen? De nieuwe én de oude/huidige provider bepalen toch zelf wanneer de aansluting met nummerbehoud in gaat?

Correct me if I am wrong, maar het proces verloopt toch als volgt? Simyo neemt contact op met Vodafone of welke provider dan ook en geeft aan dat Klant X zijn aansluiting daar wil opzeggen met nummerbehoud. Dan geeft Vodafone of welke andere provider toch ook aan per welke datum dat dan moet plaatsvinden?

Ik vind dit heel erg bijzonder.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Sasja76,

 

Dat klopt inderdaad, dan zit er niks anders op dan even afwachten. Je Vodafone simkaart blijft wel actief tot het nummer word overgezet.

 

Groetjes,

Daisy

 

Hoi Daisy,

 

Dat is een flinke tegenvaller. Is dat algemeen bij telefoonproviders dat je actief je contract moet opzeggen als deze afloopt?

 

Groetjes,

 

Sasja

 

 

Reputatie 7

@Sasja76 Nee, bij een aanvraag met nummerbehoud zegt de nieuwe provider, in dit geval Simyo, je contract op bij de vorige provider.

Daarom, @Daisy , ik begrijp niet wat hier is mis gegaan.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Sasja,

 

Op het moment dat je een bestelling plaatst met nummerbehoud, dienen wij een verzoek in bij de huidige provider. De huidige provider geeft aan wanneer wij het nummer mogen overnemen, daar heeft Simyo geen zeggen op. Je huidige simkaart blijft dan actief tot het nummer is overgezet. Je contract bij Vodafone loopt dan ook tot die datum, dit is dan opgezegd per die datum.

 

Groetjes,

Daisy

@Sasja76 Om even aan te haken, elk aflopend abonnement heeft een opzeg termijn van 1 maand en moet je actief opzeggen anders lopen deze gewoon maandelijks door, dit kan je dus zelf doen, of zoals je hier gedaan hebt nummerbehoud aanvragen.

Na de contract vast periode van 1 of 2 jaar, naar gelang je hebt afgesloten kun je dagelijks opzeggen vanaf een maand voordat de vaste periode loopt, stel op 15 november loopt de vaste periode en je zegt op 15 oktober beëindigd die per 15 november, zeg je 3 november op dan eindigt je abonnement op 3 december, enz enz.

 

@RicoK Er is niets fout gegaan, er is te laat een nieuwe aanvraag door TS gedaan, waardoor je toch aan die maand opzeg termijn vast zit zoals in elk contract staat omschreven.

 

Reageer