.

Beantwoord

Nieuwe smartphone (iPhone13) en nummerbehoud?

  • 11 November 2022
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Badge

Al jaren heb ik een verouderde smartphone, en nou wil ik misschien wel een iPhone13 kopen.

Ik heb er weinig verstand van, en ik kan allerlei vragen bedenken bij het gebruik van zo’n iPhone13.

Zoals: Hoe is ’t met nummerbehoud? Kan ik een iPhone13 kopen en nummerbehoud is dan niet moeilijk,

of gaat dat niet eenvoudig?

icon

Beste antwoord door Roeqajja 14 November 2022, 13:37

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ja dat is geen probleem. 

Gewoon een iPhone 13 regelen, je oude iPhone openmaken en de Sim overzetten.
Je nummer wordt bepaald door de Sim in je toestel, en niet door je toestel.

Hoi @Schrijfertje 

Precies zoals @wimj12 schrijft.

Je hebt nu volgens dit topic PREPAID 

Nummerbehoud speelt alleen bij overstappen van een provider en bij overstappen van prepaid naar Sim only of ook, geloof ik, bij overstappen naar een abonnement bij een smartphone bij Simyo. Dan komt tijdens de bestelling nummerbehoud aan de orde 

Wat extra tips ter iinformatie 

Een Android telefoon geeft veel betere bescherming dan Simyo je wil geven. En wat betreft een backup van WhatsApp chat is Android ook gemakkelijker.

Ach ja, zal het maar zeggen. Ik ben meer voor Android omdat ik dat gewend ben.🤔🙂

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Schrijfertje,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat je misschien een nieuwe telefoon gaat aanschaffen! 

Zoals @wimj12 en @Friesian inderdaad vermelden hoef je hier geen nummerbehoud voor aan te vragen. Mocht je huidige simkaart niet passen in je iPhone 13, dan kun je via Mijn Simyo een nieuwe simkaart aanvragen bij Instellingen> Simkaart. Je kunt mij ook een privébericht sturen hiervoor 😊. De simkaart die wij dan opsturen is een 3-in-1 simkaart waar je zelf het formaat uit kunt klikken. Je behoudt dan hetzelfde nummer met de nieuwe simkaart, dus daar hoef je verder niks voor te doen.

Heel erg bedankt voor de hulp en informatie heren!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer