.

Vraag

Nieuwe bundels, hoe zit dat?

  • 10 June 2022
  • 9 reacties
  • 141 Bekeken

Hoe kan het zijn dat ik €6 betaal voor mijn bundel van 0,2GB, terwijl ik voor €6 ook een bundel van 6GB kan krijgen?

Wat kost onbeperkt internet bij Simyo?


9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoe kan het zijn dat ik €6 betaal voor mijn bundel van 0,2GB, terwijl ik voor €6 ook een bundel van 6GB kan krijgen?

Wat kost onbeperkt internet bij Simyo?

Simyo vernieuwd regelmatig het aanbod aan bundels. Op dat moment worden oudere bundel niet meer verkrijgbaar en nieuwe bundels kunnen worden gekozen.

Als dit gebeurt, dan wijzigt er voor bestaande klanten in principe niets. Ze blijven dezelfde hoeveelheid voor dezelfde prijs krijgen. Enkel zullen ze hun bundels enkel naar het nieuwe aanbod kunnen wijzigen en indien ze dat doen kunnen ze niet meer terug naar een bundel, die ze hadden gehad. Je kunt immers enkel wisselen naar het huidige aanbod.

Soms biedt dit voordelen. Als bundels duurder worden, dan heb je daar als bestaande klant geen last van. Als de bundels goedkoper worden, kun je daar als bestaande klant ook van profiteren. Echter dien je dan wel zelf de bundel te wijzigen.

Is het mogelijk dat je die 200MB bundel misschien al heel lang hebt? Indien dat het geval is, kun je via Mijn Simyo je bundel simpelweg aanpassen en dan heb je vanaf de 1ste van de volgende maand een grotere bundel.

Helaas biedt Simyo geen onbeperkt databundels aan. Als behulpzame klant (= Forum expert) hoop ik eigenlijk ook wel dat Simyo dat gaat aanbieden, maar helaas bieden ze dat nog niet aan.

Hallo Groentjuh, bedankt voor jouw reactie. Heel verhelderend. De grootste bundel die Simyo aanbiedt is 20GB. Is dat voldoende voor ‘normaal’ internet gebruik (emails, Google maps, surfen, geen gamen of Netflix)? Groet, Robin

 

Reputatie 7
Badge +9

20 GB gaat naar alle waarschijnlijkheid genoeg zijn voor e-mailen (afhankelijk van hoeveel mail, maar enkele 100 MB per maand schat ik zo), het gebruik van Google maps (zo'n 12 MB per uur bij navigeren) en surfen.

Het surfen kan ligt er natuurlijk aan hoeveel en hoe "zwaar” de websites zijn. Als je vaak dezelfde websites bezoekt, gebruiken ze meestal minder data doordat de smartphone gedeeltes kan cachen, zodat het niet nogmaals opgehaald hoeft te worden. Sommige websites bevatten video's. Video's kijken kost meestal wel veel data.

Het is mogelijk om elke maand je bundel te wijzigen. Dat maakt het mogelijk om een grote bundel te proberen en eventueel de maand erop te kijken of een kleinere bundel misschien ook genoeg is.

Ik raad overigens wel aan om je toestel in te stellen voor de juiste grootte van de databundel. Op Android kun je aangeven hoe groot je bundel is, zodat Android automatisch stopt als de bundel op is. Op diezelfde pagina staan ook veel andere tips, die het lezen waard zijn. Er staat bijvoorbeeld ook hoe je kunt zien hoeveel één applicatie heeft gebruikt, zodat je zelf kunt zien wat veel data verbruikt.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Rost Modech,

Ik heb hier eigenlijk niets meer aan toe te voegen. Dank @Groentjuh voor deze zeer uitgebreide uitleg! 😊

Groetjes,
Rutger

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb inmiddels mijn bundel aangepast naar de max van 20GB voor €12 en onbeperkt sms/tel voor €8. Is denk ik ruime voldoende voor mijn gebruik. 

Ik moet mij nog even verder verdiepen in de materie om er achter te komen wat dat betekent als ik in het buitenland ben. 

Groet, Robin

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb inmiddels mijn bundel aangepast naar de max van 20GB voor €12 en onbeperkt sms/tel voor €8. Is denk ik ruime voldoende voor mijn gebruik. 

Ik moet mij nog even verder verdiepen in de materie om er achter te komen wat dat betekent als ik in het buitenland ben. 

Groet, Robin

In zone 1 landen (zie “Roaming zones” binnen deze PDF) kun je dezelfde bundels gebruiken (Ja, onbeperkt bellen/SMSen en de hele 20GB).

In landen daarbuiten ga je roaming kosten betalen. De tarieven in het buitenland kun je op deze pagina vinden.

Tijdelijk is Oekraïne (Zone 3) een uitzondering.

Reputatie 7
Badge +6

Heb je toevallig internet thuis van KPN of voormalig Telfort/xs4all?

Wij wonen tijdelijk op een voormalig vakantiepark en daar is een collectief contract met Ziggo. Daar hebben we als huurders geen zeggenschap in.

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Rost Modech,

Mocht je in de toekomst gaan verhuizen en een internet provider afnemen voor thuis dan hebben wij een leuke samenwerking met KPN. Onze klanten die een vaste KPN internet aansluiting thuis hebben komen in aanmerking voor Simyo Compleet waarbij hun bundels kosteloos worden verdubbeld 😊. Dat is natuurlijk mooi meegenomen!

Bedankt @Groentjuh en @Ron H voor alle informatie 😄. 


Groetjes,
Seren

Reageer