.

Beantwoord

Niet mogelijk uitgaand te bellen, wel gebeld worden. Wat kan er aan de hand zijn?

  • 22 November 2021
  • 7 reacties
  • 474 Bekeken

Ik heb een Nokia 215 4G. Mijn simyo kaart werkt niet goed, ik kan er niet mee naar buiten bellen, wel een SMS versturen, wel gebeld worden. Nokia service suggereerde dat ik handmatig APN instellingen moet invoeren en dat mijn service provider moet aangeven hoe. Hoe doe ik dat. Overigens werkt de simyo kaart wel in mijn iphone, het schijnt dat deze automatisch de juiste APN instellingen formeert.

icon

Beste antwoord door Nihad 23 November 2021, 15:29

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7

@Must Ik heb niet eerder gehoord dat om te kunnen bellen instellingen in de telefoon moeten worden aangepast. Dit kan wel eens het geval zijn bij gebruik van internet, maar bij bellen feitelijk niet.

Heb je wel al eens je toestel gereset?

Hoi @Must 

Heb je ook een kruistest gedaan behalve jouw sim in andere telefoon ook de andere simkaart in jouw telefoon?

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Must,

 

Bedankt voor je bericht! Wat jammer om te horen dat de simkaart niet goed werkt. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen? Ik kijk dan even mee naar de aansluiting. Ik stuur je dan ook even de link van onze toestelhulp voor het instellen van de juiste APN instellingen. Ik hoor graag van je 😊.

 

Bedankt voor het snel reageren @RicoK en @Friesian. (Een reset heeft helaas geen zin als de APN instellingen in het toestel niet goed staan! Het is ook niet duidelijk of de klant een tweede simkaart heeft om de kruistest andersom uit te proberen)

 

Groetjes,

 

Nihad

Reputatie 7

@Nihad Een kruistest is een probaat middel om te zien of het aan het eigen toestel ligt of aan de simkaart. De klant heeft inderdaad veelal geen tweede simkaart, maar wellicht en naar een grote waarschijnlijkheid is er iemand bij hem/haar in de buurt, zoals een huisgenoot, een vriend, een collega etc etc met wie de kruistest even kan worden uitgevoerd!

Reputatie 5
Badge +4

@RicoK Laten we hopen dat het met de APN instellingen lukt. Zo niet, dan kan @Must inderdaad even kijken of het met een andere simkaart in het toestel wel werkt :). 

 

Groetjes,

 

Nihad

Hoi @Must,

 

Bedankt voor je bericht! Wat jammer om te horen dat de simkaart niet goed werkt. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen? Ik kijk dan even mee naar de aansluiting. Ik stuur je dan ook even de link van onze toestelhulp voor het instellen van de juiste APN instellingen. Ik hoor graag van je 😊.

 

Bedankt voor het snel reageren @RicoK en @Friesian. (Een reset heeft helaas geen zin als de APN instellingen in het toestel niet goed staan! Het is ook niet duidelijk of de klant een tweede simkaart heeft om de kruistest andersom uit te proberen)

 

Groetjes,

 

Nihad

@Nihad een reset van het toestel, een factory reset heeft wel degelijk zin. Bij het opnieuw instellen van de telefoon wordt niet alleen de simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk. Het is mogelijk dat dan ook de settings worden gemaakt. Een kleine fout wordt eruit gehaald bijvoorbeeld.

Reputatie 7

 

@Nihad een reset van het toestel, een factory reset heeft wel degelijk zin. Bij het opnieuw instellen van de telefoon wordt niet alleen de simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk. Het is mogelijk dat dan ook de settings worden gemaakt. Een kleine fout wordt eruit gehaald bijvoorbeeld.

 

Exactly my thoughts…. :wink:

Reageer