.

Beantwoord

Moet ik mijn legale naam per se gebruiken?

  • 2 November 2020
  • 10 reacties
  • 455 Bekeken

Ik heb recent de Simyo app gedownload en heb mijn abbonement uiteraard op mijn legale naam staan. Ik ben transgender en gebruik een andere naam, en het zien van mijn legale naam vind ik een probleem. Dit was bij Simyo nooit zo erg maar nu dat ik de app heb staat het elke keer aan de bovenkant van de app.

Ik had al opgezocht hoe ik hem kom veranderen en ik zag een paar opties, maar die leken allemaal te denken dat iedereen hun legale naam wil gebruiken, wat niet zo is. Wel zag ik een optie om naar de Simyo klantenservice te mailen en om te kijken of ik daar iets kon regelen, maar ik wist eerlijk gezegd niet of dit een domme vraag was of niet en wilde het eerst hier vragen. 

TLDR; moet ik per se mijn legale voornaam gebruiken ookal heb ik goede reden om deze niet te gebruiken? Kan ik de naam tenminste in de app ergens veranderen? 

icon

Beste antwoord door Bas 2 November 2020, 15:23

Bekijk originele reactie

10 reacties

Bedoel je jouw naam naast je foto/afbeelding? Die kun je gewoon aanpassen naar wat jij graag wilt. Is een profielnaam en niet je contractuele naam.

Reputatie 7

@Ray @lemonico Let wel! In iOS is het nog steeds niet mogelijk de profielnaam in de Mijn Simyo app te wijzigen.

Bedankt voor die aanvulling @RicoK 

Dank jullie wel voor jullie antwoord. Ik heb inderdaad een iPhone en dus iOS dus ik zal maar gewoon wachten op een update die dat verandert. Thanks !

Reputatie 7

@lemonico Ja, er zit even niets anders op.

In mijn Mijn Simyo app heb ik 3 accounts, te weten een van mijzelf, waar ik wel (en nog steeds) met mijn ‘roepnaam’ in sta en nog twee accounts voor mijn kinderen. Deze staan beiden op mijn ‘echte’ naam, wat ik niet kan wijzigen. Dit komt niet in de buurt van jouw verzoek/vraag, maar het komt wel in zekere zin op hetzelfde neer. Het gekke is dat ik voorheen wel de profielnamen kon wijzigen, maar na een update niet meer en zijn de profielnamen teruggezet op die van mijzelf na dan. Nu zou je zeggen: Simyo, draai gewoon die update terug en rol hem opnieuw uit. Maar helaas, dit is schijnbaar niet zo eenvoudig. Ik wacht er al een lange tijd op.

Simyo vroeg mij vorige week of ik inmiddels de profielnaam kon wijzigen…. Nee, dat kon ik niet. Het zou weer gaan worden teruggekoppeld aan de betreffende afdeling.…

To be continued....

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi lemonico, 

Welkom op ons forum! 😃

Zoals hierboven aangegeven kun je met Android inderdaad een soort nickname aan jezelf geven in de app. Bij iOS hadden we die feature ook, maar helaas moest die eruit gehaald worden door onze app-ontwikkelaars. Achter de schermen zorgde deze functie namelijk voor wat problemen. Ik ben al een tijdje bezig om de optie terug te krijgen, maar schijnbaar is dat erg lastig. Het zou ook zomaar kunnen dat ze de optie uiteindelijk ook voor Android verwijderen, in plaats van dat ze hem weer toevoegen voor iOS. Ik hoop niet dat het die kant op gaat, maar durf niets te beloven op dit moment. 

Heeft je andere naam toevallig dezelfde voorletter? Want ik kan zonder problemen je voornaam veranderen in alleen een voorletter. Is dat een optie?

Ik hoor het graag van je! :blush:

Groetjes, 
Bas

@Bas Helaas, mijn andere naam begint met een N terwijl mijn legale naam met een M begint. 

Ik denk dat het wel zou kunnen helpen om alleen de voorletter te hebben. Dat vind ik nooit zo erg om te zien. Dus dat is wel een veel betere optie dan de volledige naam.

Zou je dat kunnen regelen? 🧐

 

Dank u wel!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Lemonico,

 

Yes dat is zeker te regelen! Sterker nog, het is nu geregeld. :wink: ​​​​​​

 

Zou jij in de app kunnen checken of je dit nu ook kunt zien? Als dit niet het geval is wil ik je aanraden om jouw profiel op de app te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Dit doe je door bij het inlogscherm rechts bovenin op aanpassen te klikken en vervolgens jouw eigen profielbolletje te verwijderen door op het kruisje te klikken. Laat je weten of dit is gelukt? Alvast bedankt! 

 

Bedankt Ray en RicoK voor het meedenken! :grin:

 

Groetjes,

Tessanne

@Tessanne Dank u zeer!! Het is inderdaad in mijn app verandered, dat vind ik echt heel fijn. :D

 

Reputatie 7
Badge +6

Super! Ik ben blij dat we je hebben kunnen helpen! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, laat het gerust weten. :grin:

Reageer