.

Beantwoord

Mijn toestel verbruikt internet maar ik weet niet waaraan. Hoe kan dat?

  • 23 July 2021
  • 4 reacties
  • 67 Bekeken

Bij zowel mij als mijn man is op 1 dag meerdere keren 59mb als verbruik geregistreerd, met hele korte tussenpozen. Dit tot 8-12 keer per dag. Op dat moment werd er niets gedownload ofzo. Watkan eraan de hand zijn?

icon

Beste antwoord door Bas 24 July 2021, 20:35

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Je mobiel houdt eigenlijk het beste bij wat verbruik veroorzaakt. Neem dit blog eens door. Hierin staat hoe je kunt zien wat verbruik veroorzaakt.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Tkz,

Welkom op ons forum!

We vinden het erg vervelend dat je wordt verrast door het door ons geregistreerde verbruik. Om te achterhalen waar dit verbruik vandaan komt en maatregelen te nemen zodat jullie niet meer verrast worden, kun je het beste even het blog doornemen dat Groentjuh hierboven heeft vermeld (thanks Groentjuh!) 😊

Wat de registratie van 59MB betreft: wij verwerken je internetverbruik in zogenaamde pakketjes van maximaal 60MB. Als je in één keer 200MB verbruikt, dan zie je dat dus terug als drie regels van 60MB en één regel van 20MB. Jullie hebben op dat moment dus gewoon veel internet verbruikt 😅

Heb je hier nog vragen over, of kunnen we je nog ergens anders mee helpen? Let us know!

Groetjes,
Bas

Bedankt voor de uitleg van de 59mb. Mijn man heeft een gedetailleerde verbruiksapp, maar er is geen enkele app die op dat moment zoveel  mb's gebruikt heeft. Hij kan wel binnen dat Systeem en diensten - Algemeen 700 mb gebruikt heeft. Enig idee wat dat is?

Bij mij lijkt het erop dat WhatsApp meer dan 600 mb binnen 2 uur gebruikt heeft.  Ik vind dit bizar veel voor WhatsApp en ik was op dat moment thuis met de wifi aan. Ik kan binnen WhatsApp ook geen gesprekken van dat tijdstip vinden. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Tkz, 

You're welcome!

Het is voor ons lastig om een concrete verklaring te geven voor het internetverbruik op het toestel van je man. Het zouden bijvoorbeeld updates kunnen zijn, of een automatische back-up naar een cloudservice zoals Google Photos of iCloud. Hebben jullie ons blog al helemaal doorgenomen? Dan zou dit in de toekomst in ieder geval niet meer voor moeten komen 😇

Groetjes,
Bas

Reageer