.

Beantwoord

Mijn telefoon gebruikt mobiel internet terwijl ik wifi heb. Wat nu?

  • 19 April 2018
  • 6 reacties
  • 163 Bekeken

Badge
In de nacht vindt er datavebruik plaats. Mijn telefoon niet gebruikt en gek genoeg; staat op wifi. Dus... Hoe kan dit? Jullie zijn de eerste provider waarmee ik dit meemaak. Verbruik is steeds laag, maar toch. Het zou niet mogen.
icon

Beste antwoord door Thomas 19 April 2018, 11:19

Bekijk originele reactie

6 reacties

@ FFPD

Dan staat mobiel data en WiFi tegelijk aan
WiFi is dan minder sterk, minder stabiel en mobiel data wint.

Mobiel data uit bij WiFi gebruik/ontvangt is de oplossing.
Op mijn Simyo [netwerk] instellingen internet uit kan ook, maar is niet altijd praktisch.
Reputatie 6
Badge +4
Hi FFPD,

Van harte welkom op het Simyo Forum! 😉

Ik begrijp dat het niet zo fijn is als je telefoon 's nachts internet verbruikt zonder dat je dat wilt. Friesian geeft al aan dat je telefoon soms schakelt tussen mobiel internet en wifi. Heb je in je telefoon wifi assist (iPhone) of slimme netwerkwissel (Android) aan staan? Dan kijkt je telefoon wat het sterkste signaal is en schakelt vervolgens over. Ik raad je aan om te kijken of dit aan staat en in dat geval de optie uit te schakelen.

Wat je ook kunt doen wanneer je geen mobiel internet wilt gebruiken omdat je wifi hebt, is de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit te zetten via de Mijn Simyo app of via Mijn Simyo>Instellingen>Netwerkinstellingen. Zo sluit je jouw simkaart af voor mobiel internet. Als je dit doet is het wel belangrijk dat je de optie weer aan zet zodra je de deur uit gaat.

Voor meer tips om je verbruik in de hand te houden hebben we en uitgebreide blog. Wellicht vind je hier ook nog wat tips en trucs waar je wat aan hebt. Deze blog en meer tips vind je ook terug in de e-mail die mijn collega Michelle vanochtend naar je echtgenoot ge-e-maild heeft.

Laat je het weten als je nog vragen hebt? 🙂

Bedankt Friesian!

Groetjes,
Thomas
Badge
Yep, thanks. Net contact via chat, keurig geholpen. Mob stond inderdaad zo ingesteld (bij geen wifi signaal overschakelen naar internet sim)
Reputatie 6
Badge +4
Hi FFPB,

Bedankt dat je nog even laat weten dat't is opgelost en op welke manier!
Nu kun je weer gerust verder zonder onwelkome verrassingen! 😉

Ik zou zeggen, geniet lekker van dit prachtige weer!

Groetjes,
Thomas
Badge
Doe ik, thanks:) En houd nog even vol he:)
Reputatie 6
Badge +4
Doe ik, thanks:) En houd nog even vol he:)

Haha! We doen ons best, met de Airco op Diepvries-stand! 😄

Reageer