.

Beantwoord

Mijn iphone is plotseling geblokkeerd, hoe kan dat?

  • 12 July 2021
  • 4 reacties
  • 85 Bekeken

 iphone is geblokkeerd, blijkbaar meer gebruikt dan toegestaan. Blokkering zonder voormelding . abon. is 11 euro en op 1 dag  wordt ik geconfronteerd met bedrag van €128,24  hoe die kosten zijn ontstaan?? .Simyo eist  € 100 euro voor opheffen

icon

Beste antwoord door Daisy 13 July 2021, 15:40

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi John H,

 

Welkom op het Simyo forum, leuk dat je een kijkje neemt!

 

Super balen dat je in een korte tijd hoge kosten hebt gemaakt, ik kan me voorstellen dat dit niet de bedoeling is geweest. Je ontvangt vanuit Simyo altijd een sms'je wanneer de internetbundel voor 80% en 100% is verbruikt. Ik heb voor de zekerheid even gecheckt maar ik zie dat deze ook naar jou zijn verstuurd. Ik zie ook dat je inmiddels verder bent geholpen door mijn collega. Wellicht is het nog wel de moeite waard om deze link door te nemen: https://forum.simyo.nl/internet-4g-62/faq-hoogverbruik-veel-internet-in-een-korte-tijd-hebben-verbruikt-44348

 

Groetjes,

Daisy

Goedenmiddag Daisy,

Ik kan met grote zekerheid stellen dat ik de door jou vermelde SMS-jes niet ontvangen heb. Anders had ik natuurlijk direct gereageerd. De enige sms die ik in mijn box kan vinden is de SMS waarin aangekondigd wordt dat de telefoon geblokeerd is. Dat was zaterdag jl. om 19.08. : copy: Hoi , vanwege hoge kosten enz. uit voorzorg geblokkeerd . Je ontvangt een email.. 

 Ook de email is nooit in mijn inbox ontvangen, zojuist maar eens in mijn Spam box gekeken en daar staat dus  jullie mail: Je kan niet verwachten dat iemand ieder uur in zijn Spam box kijkt of er een belangrijke mail instaat.

Copy stuk van Spam mail van Simyo

Beste Johan Hovenkamp,

Simyo heeft je mobiele nummer 06******** uit voorzorg geblokkeerd voor uitgaand verkeer. In korte tijd zijn er namelijk hoge verbruikskosten gemaakt.

Gisteren contact gehad  maar de uitleg hoe het in godsnaam mogelijk is dat ik, in 1 dag  12x mijn maandabonnement verbruik  is mij niet duidelijk. plotseling moet ik allerlei  dingen gaan veranderen via instellinge. Waarom is deze enorme overschrijding dan nooit in het jarenlange verleden plaats gevonden. 

Ik vermoed dat jullie besturings software de boosdoener is. Ik verkeer nog steeds in groete onzekerheid dat het niet weer gebeurd. Ook is mij niet duidelijk dat het grote factuur bedrag alsnog niet door jullie afgeschreven gaat worden. Ik zal dat bedrag dan natuurlijk direct storneren en mijn abonnement opzeggen.

Een groet met groete vreeze dat het weer gaat gebeuren

 

John Hovenkamp

 

Je hebt je telefoonnummer in je bericht geplaatst. Dit kun je zelf niet meer doen. Een moderator zal dit doen. Het plaatsen van privacy gevoelige inhoud is niet aan te raden omdat het forum openbaar te benaderen is.

Reputatie 7
Badge +6

Hi John, 

 

Bedankt voor je bericht. 

 

Ik begrijp je zorgen erg goed! Hoe kan het zijn dat er in deze maand ineens zo veel verbruik is geweest wanneer dat voorheen nooit het geval is geweest? Dat is de vraag die jou het meeste dwars zit omdat je natuurlijk ook wilt voorkomen dat het nogmaals gebeurt. Het is om te beginnen erg belangrijk dat je weet dat de simkaart in opdracht werkt van jouw telefoon en niet andersom. Dus zodra je het probleem niet bij de kern aanpakt (de telefoon), kan dit inderdaad nog een keer gebeuren. Daarom is het erg belangrijk om inderdaad de instellingen in je telefoon aan te gaan passen naar jouw voorkeuren. Wat jou daarbij enorm kan helpen is dit blog. Neem het blog rustig helemaal door met jouw telefoon ernaast en pas de instellingen aan waar nodig. Mocht je daar hulp bij nodig hebben laat het gerust weten! 

 

Groetjes, 

Tessanne 

Reageer