.

Beantwoord

Maak ik extra kosten als ik naar een 0800-nummer bel?

  • 1 November 2020
  • 3 reacties
  • 923 Bekeken

er word je gevraagd om bij klachten je te laten testen. nu heb ik een 0800 nummer daarvoor moeten bellen. vervolgens hang je lang aan de telefoon en gesprek buiten je bundel!! echt bizar!! bedankt ggd!!

icon

Beste antwoord door Bas 2 November 2020, 14:32

Bekijk originele reactie

3 reacties

0800 nummers zijn gratis servicenummers maar worden wel als buiten de bundel vermeld. 

Reputatie 7
Badge +9

Het klinkt raar, maar 0800 nummers vallen buiten de belbundels. Daar is een reden voor: Als het binnen de bundel zou vallen, dan zou het je belminuten kosten. Dat is hier NIET de bedoeling, want 0800 nummers zou je gratis moeten kunnen bellen.

Om dus te voorkomen dat het belminuten zou kosten, valt 0800 buiten de bundel. Dan vraag je je natuurlijk af: Hoeveel kosten bellen naar 0800 nummers buiten de bundel dan wel niet? Dat kost 0 euro per minuut.

Dus ja, je hebt straks voor 0 euro buiten je bundel naar een 0800 nummer gebeld! Ik denk dat het allemaal wel goed komt.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Evelien, 

Ik snap dat het er een beetje onduidelijk uitziet op Mijn Simyo! Maar je hoeft dus niet te betalen voor je lange gesprek met de GGD 😅

Het bellen naar 0800-nummers is altijd gratis. De minuten gaan ook niet van je belbundel af. Daarom zie je ze staan als buitenbundelverbruik, maar er worden geen kosten voor gerekend.

Wil je meer hierover weten? Kijk dan even hier: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-zijn-servicenummers-en-wat-kost-het-342#:~:text=Hieronder%20vind%20je%20het%20juiste,en%20kosten%20van%20je%20abonnement)

Heb je hier nog vragen over? :blush:

Groetjes, 
Bas

Reageer