.

Beantwoord

Kan ik bij Simyo bellen via WiFi?

  • 29 October 2019
  • 14 reacties
  • 644 Bekeken

Bij andere Providers kun je met abonnement gratis bellen binnen je eigen Wifi bereik. Daarbuiten gelden de gebruikelijke prijzen.

 

Geldt dit ook voor Simyo Prepaid ?

 

Bij voorbaat dank.

 

Gr. Jean

icon

Beste antwoord door RicoK 30 October 2019, 09:34

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7

Hallo, hier is een misvatting. Het bellen over de WiFi is sowieso niet gratis. Je moet bellen over WiFi zien als een ondersteuning voor de belkwaliteit. Nog steeds gaan de belminuten van je bundel/tegoed af.

Zie voor een betere uitleg: https://www.simyo.nl/blog/volte-4g-bellen-geactiveerd/

Reputatie 6
Badge +6

Hoi JJRomgens,

Welkom op ons forum! :blush:

Zo te zien heeft RicoK je al voorzien van het juiste antwoord op je vraag :sunglasses:

Weet je daarmee voldoende of heb je nog andere vragen? 

@RicoK bedankt weer voor de goede zorgen :kissing:

Groetjes,
Bas

Nou, ik begrijp er nu nog minder van. Dat zal dus wel aan mij liggen. Bij 2 andere providers belde ik thuis over Wifi, en die minuten werden niet afgetrokken van mijn beltegoed. Die waren ook nergens terug te vinden, en die hoefde ik dus ook niet te betalen.

Schakelde ik Wifi uit, dan werden belminuten wel afgetrokken van mijn beltegoed, dus moest ik deze betalen.

Betreffende mijn Internet-Televisie-bellen abonnement. De router hiervan staat immers altijd aan, en daar kunnen je apparaten dus ook altijd mee communiceren.

 

Misschien was mijn vraagstelling ook fout. Of werkt een en ander anders bij Simyo?

Bij voorbaat dank.

 

Gr. Jean

Reputatie 7

Ja, e.e.a. werkt anders. De naam kan wellicht als ietwat misleidend worden opgevat, maar zoals ik aangaf, je moet het zien als bellen met een WiFi Assistentie. Hierdoor worden de verbindingen sneller tot stand gebracht en komt dit de gesprekskwaliteit ten goede.

‘Écht’ bellen via de WiFi moet je via Whatsapp doen. ;)

Dus er bestaat niet een plaatsvervangende methode (met Whatsapp is toch heel wat anders).

Dit maakt Simyo een stuk duurder opeens.

 

Gr. Jean

Misschien kunt u mij adviseren wat voor mij het gunstigste is bij Simyo (door alle bomen zie ik het bos niet meer): PrePaid of Sim Only?

Ik bel zeer weinig en zit af en toe op internet wat mijn mobieltje betreft.

Er valt me nog iets op: met mijn Tablet kan ik via Wifi en zonder Sim wel het Internet op.

 

Gr. Jean

Als je zeer weinig belt en af en toe op internet gaat dan zou ik eerder denken aan Prepaid. 

 

Wifi staat los van Simyo. Daarom kun je op je tablet (maar ook je telefoon) internet gebruiken zonder dat er een simkaart aanwezig is. 

Hoi Sean. 

 

Ik zou net als @Ray al aangeeft voor prepaid kiezen. Stel, je hebt toch meer bel/sms gedrag, dan kun je altijd nog overstappen op sim only via jouw mijn simyo. 

Je betaalt dan geen administratiekosten. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Sean, 

Volgens mij heb je al goede zorgen ontvangen van onze superusers! :smile:

Als ik het zo lees dan denk ik ook dat je met een prepaid aansluiting prima uit de voeten kunt. 

Heb je nog vragen naar aanleiding van het bovenstaande? :blush:

Groetjes,
Bas

Vermoedelijk begrijpt Ray er nog steeds niets van. En ik ook niet. Wifi-assistent: wat een onzin. 

‘Dus er bestaat niet een plaatsvervangende methode (met Whatsapp is toch heel wat anders).

Dit maakt Simyo een stuk duurder opeens.’

En zo is het :)

Reputatie 7

Vermoedelijk begrijpt Ray er nog steeds niets van. En ik ook niet. Wifi-assistent: wat een onzin. 

‘Dus er bestaat niet een plaatsvervangende methode (met Whatsapp is toch heel wat anders).

Dit maakt Simyo een stuk duurder opeens.’

En zo is het :)

Oei… Hier zeg je wel even iets hoor…. Ik zou ernstig willen betwijfelen of @Ray er niets van af weet.

Wil je deze hele post nog eens goed doorlezen en dan wellicht met name mijn reactie van 2 maanden geleden? Misschien dat je e.e.a. dan beter gaat begrijpen net als de reactie van Ray.

‘Vermoedelijk begrijpt Ray er nog steeds niets van’. Verkeerde naam: dat moet uiteraard JJRomgens zijn :)

Heb je met een nieuw nummer ingelogd op het forum? Dat maakt het een beetje verwarrend. 🙂

Bellen via WiFi is bij geen enkele provider die dit ondersteunt gratis. Bellen over WiFi is bedoelt om dekkingsgaten, bijvoorbeeld in huis of een bouwmarkt, op te lossen.

Je hebt daarbij nog steeds je telefoonlijn (06) nodig, het laatste stukje wordt gebruik gemaakt van het aanwezige WiFi netwerk.

Je betaalt dus nog steeds voor het eerste stuk van je verbinding.

**Je noemt WiFi assistent onzin. Haal je hier niet iets door elkaar? WiFi assistent/slimme netwerkwissel is een WiFi instelling die ervoor zorgt dat bij minder goed WiFi signaal de telefoon overgaat op mobiel internet.

@RicoK heeft het over WiFi assistentie, lees WiFi ondersteuning.

Hier heb je ook een uitgebreide uitleg. 

https://www.androidplanet.nl/nieuws/bellen-via-wifi/

 

Reputatie 4
Badge +4

Hey Moo1957,

 

Ik kan je reactie niet rijmen met dit topic. Ik sta in ieder geval voor je klaar als je specifiekere vragen hebt :)

 

Groetjes,

Ouael

 

Reageer