.

Beantwoord

Ik word lastig gevallen door een anonieme beller. Wat kan ik doen?

  • 14 October 2019
  • 5 reacties
  • 440 Bekeken

Badge
Hoi,

Ik lees op deze pagina dat het belangrijk is dat je de telefoon opneemt als een anonieme beller belt.

Ik heb helaas last van iemand die mijn telefoon steeds 1 seconde laat overgaan. Het lukt me dus niet om op te nemen.

Ik heb een iPhone dus ik heb net geregeld dat de belletjes direct naar m'n voicemail gaan, maar toch is het irritant dat er een melding van een gemiste anonieme oproep komt.

Wat is wijsheid hierin?

Dank!
icon

Beste antwoord door Daisy 15 October 2019, 16:41

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi hallo-anna,

 

Welkom op het Simyo forum!

 

Super naar dat je word lastig gevallen door een anonieme beller, jammer genoeg kunnen wij als provider hierin niet zoveel betekenen. Je kan anonieme belletjes wel tegen houden door dit te blokkeren op je toestel maar ik weet dat sommige instanties anoniem bellen dus misschien niet zo handig. Mocht je dit wel willen doen kun je dit vinden onder de instellingen > telefoon > houd onbekende bellers stil. 

 

Wij kunnen inderdaad echt pas iets voor je doen zodra er minimaal 3 keer een contactmoment op het netwerk is ontstaan. 

 

Groetjes,

Daisy

 

 

 

 

Badge

Je kan anonieme belletjes wel tegen houden door dit te blokkeren op je toestel maar ik weet dat sommige instanties anoniem bellen dus misschien niet zo handig. Mocht je dit wel willen doen kun je dit vinden onder de instellingen > telefoon > houd onbekende bellers stil. 

Ha Daisy, dat heb ik al gedaan. Wellicht overheen gelezen? Zie m’n laatste alinea ‘’Ik heb een iPhone dus ik heb net geregeld dat de belletjes direct naar m'n voicemail gaan, maar toch is het irritant dat er een melding van een gemiste anonieme oproep komt.’’ 

 

Jammer dat er op dit moment niks gedaan kan worden :(

Reputatie 6
Badge +6

Hoi hallo-anna,

Bedankt voor je reactie!

In dit geval komt het goed uit dat je een iPhone hebt. Volgens mij is verbinding met je voicemail namelijk al voldoende om onderzoek te kunnen doen :cowboy:

Mail even van drie van deze oproepen die zijn doorgeschakeld naar je voicemail de data en tijdstippen. Dat mag naar klantenservice@simyo.nl :blush:  Gaan we ermee aan de slag!

Het is wel van belang dat de gesprekken niet ouder dan vier weken zijn. Gaat dat lukken? 

Groetjes, 

Bas

 

Badge

Heb vandaag op kunnen nemen en het bleek een onvriendelijke vrouw van ‘’het platform voor vaste lasten’’. Mijn ‘’ik heb geen interesse’’ vond ze niet zo fijn.

 

Daarna verbindde ze me zogenaamd door met het ‘’bel me niet register’’ (waar ik allang in sta). Aka: ze hing op.

 

Stom bedrijf!

 

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/verdacht-telefoontje-van-platform-voor-vaste-lasten

Reputatie 6
Badge +6

Hoi hallo-anna,

Bedankt voor je reactie!

Fijn om te horen dat er in ieder geval meer duidelijkheid is over wie je al die tijd heeft lastiggevallen. Dat je geen interesse hebt dat zal ze wel 100 keer gehoord hebben die dag. Maar ja, dan moet je maar een baan zoeken waarbij je geen mensen lastig hoeft te vallen :joy:

Als ik je nog ergens mee kan helpen dan weet je me in ieder geval te vinden! :blush:

Groetjes, 
Bas

Reageer