.

Beantwoord

Ik kan mijn simkaart niet ontgrendelen, hoe kan dat?

  • 11 January 2020
  • 8 reacties
  • 1274 Bekeken

Badge

heb een nieuwe telefoon gekocht. Dit omdat mijn oude telefoon het niet meer deed.Nu werkt mijn simkaart niet meer. Na drie keer de pincode blijft hij om de pincode vragen, maar hij doet het niet.

icon

Beste antwoord door Ray 11 January 2020, 12:18

Bekijk originele reactie

8 reacties

Weet u zeker dat de simpincode wordt gevraagd? Want bij 3x een foute simpincode moet er om de pukcode worden gevraagd. 

Badge

Dat is juist het vreemde: Hij blijft om de pukcode vragen.

Badge

Het toestel is een Fysic FM 7500

Misschien heeft u wat aan onderstaande tekst.. Want u heeft het eerst over pincode en nu over pukcode. 

 

Waar staat mijn pincode?

Je Simyo simkaart is standaard beveiligd met een pincode. Alleen wanneer je je telefoon aanzet, vraagt je toestel om de pincode. Heb je deze drie keer verkeerd ingevuld? Dan vraagt je telefoon om de pukcode.

Pincode inzien
De pin- en pukcode van je simkaart vind je op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Simkaart. De pin- en pukcode hebben we je ook per e-mail gestuurd nadat je je simkaart hebt geactiveerd.

Pincode wijzigen 
Wil je de pincode wijzigen? In de meeste telefoons kan dat! Als je de pincode wijzigt in je telefoon, verandert de pincode niet op Mijn Simyo. Sla je gewijzigde pincode dus goed op.

Ben je de gewijzigde pincode vergeten?
Dat kan natuurlijk gebeuren. Wij helpen je met het instellen van een nieuwe pincode:

  1. Pincode blokkeren
    Blokkeer expres de pincode door drie keer een foute pincode in te voeren.
  2. Pukcode intoetsen
    Toets dan de pukcode in. Ook de pukcode vind je op Mijn Simyo onder - Instellingen - Simkaart. Heb je een Samsung toestel? Dan kan het zijn dat je telefoon de pukcode niet accepteert. Lees dit artikel voor meer informatie.
  3. Nieuwe pincode aanmaken
    Je telefoon vraagt nu om een nieuwe pincode. Je mag er zelf één verzinnen, maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor de pincode op Mijn Simyo. 

Toestelcode
In de meeste toestellen kun je zelf ook een (pin)code instellen. Het verschil is dat je met deze (pin)code niet je simkaart, maar je telefoon beveiligt. Deze voer je elke keer in wanneer je je telefoon ontgrendelt. Weet je de toestelcode niet meer? Dan kunnen wij de code niet voor je achterhalen. Neem in dat geval contact op met de leverancier van je telefoon.

 

Badge

We gaan hier mee aan de slag. Bedankt alvast

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Corwin, 

Wat apart dit!

Niet tien keer achter mekaar de verkeerde PUK-code invoeren hoor, want dan is je simkaart permanent vergrendeld en moet je een nieuwe bestellen :sweat_smile:

Kun je ons even laten weten of het allemaal gelukt is? 

Groetjes,
Bas

Heb je wel wifi internettoegang op je toestel?. Want ik heb ook dezelfde probleem als jij ! Ik kan m’n telefoon ook niet openen!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ooks,

 

Welkom op het Simyo Forum!

 

Wat balen dat je niet in je telefoon kan! Kun je mij een privé berichtje sturen? Dan kijk ik graag even met je mee op je aansluiting! 

 

@Corwin  is het al gelukt?

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer