.

Beantwoord

Ik kan geen websites bezoeken, maar andere apps werken wel. Wat nu?

  • 23 August 2019
  • 11 reacties
  • 464 Bekeken

Badge
Ik kan niet op het internet wanneer ik geen wifi heb. Ik heb gewoon volledig 4g bereik maar toch krijg ik de melding dat ik offline ben. Ik kan wel op bepaalde aps en krijg ook gewoon Whatsappjes binnen. Graag een oplossing!
icon

Beste antwoord door Sarah 24 August 2019, 11:34

Bekijk originele reactie

11 reacties

Omdat niet bekend is om wat voor toestel het gaat adviseer ik toestelhulp.

Selecteer uw toestel, kies voor vervolgens voor internet handmatig instellen.
Badge
Mijn toestel staat er helaas niet tussen. Oneplus a6000
Probeer deze pagina eens.

https://www.belsimpel.nl/oneplus-6/tips-tricks/apn-instellingen
Badge
Ook dat werkt helaas niet. Het staat hetzelfde ingesteld als mijn man z'n telefoon en daarop doet alles het wel zoals het hoort.
Heb je prepaid of een abonnement?

Indien prepaid dan moet je ook beltegoed hebben naast een internetbundel.

Kijk ook eens op je MijnSimyo - instellingen - netwerk instellingen of daar internet in Nederland aan staat.
Badge
Ik heb een abonnement. En internetten staat aan, zowel in Nederland als in buitenland.
Je zegt dus dat je geen internet hebt zodra je wifi uit is of buiten het bereik daarvan bent,, maar je kan wel op bepaalde apps en krijgt Whatsapp berichten binnen.

Lijkt me achteraf gezien dat je dan wel internet hebt (4g), anders kun je niet op die apps en ook geen berichten ontvangen.

Wanneer krijg je de melding offline dan en waarvan?
Badge
Ja dat klopt maar ik kan niet op websites, dan krijg ik de melding dat ik offline ben, terwijl ik wel het tekentje bovenaan mijn telefoon heb dat ik gewoon op de 4g zit. Maar aps krijg ik wel binnen en op Facebook e.d. lukt wel. Heel vreemd.
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Hennie,

Oei, wat gek dat het internet niet helemaal lekker werkt op je telefoon! En bedankt voor je reacties, Ray!

Ik begrijp dus dat je wel 4G internetverbinding hebt, en dat Whatsapp en Facebook wel werken, maar dat je niet op websites kunt. Kun je even bij je internetinstellingen op je telefoon kijken? Ik weet niet precies hoe dat bij de OnePlus werkt, maar bij veel telefoons kun je per app instellen of je daar mobiele data voor wilt verbruiken. Als ik jouw verhaal hoor, denk ik dat het dan hier aan ligt.

Laat je weten of dat werkt?

Groetjes, Sarah
Badge
Wauw super bedankt, dat was dus het probleem. Chroome stond op alleen wifi. Geen idee hoe het kan want ik heb het nooit veranderd en eerder kon ik wel overal op het net. Maar het is dus opgelost. Nogmaals bedankt!
Reputatie 6
Badge +5
Hi henniedb,

Wat vreemd! In ieder geval fijn dat we het probleem met zijn allen hebben kunnen tackelen. Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Niels

Reageer