.

Beantwoord

Ik heb last van phising sms'jes. Wat nu?

  • 27 January 2022
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

stom, maar ik heb op een link in een sms geklikt. dataverbruik was al heel snel 250 euro. hen mijn telefoon naar fabrieksinstelling terug gebracht. maar kan ik dadelijk gewoon mijn oude nummer weer gebruiken? of is dit niet verstandig?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 28 January 2022, 00:01

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als behulpzame klant (= Forum expert) denk ik het volgende hierover:

Phishing links worden naar willekeurige nummers gestuurd. Als zo'n link aangeklikt wordt, is het mogelijk dat de partij achter deze phishing smsjes nu weet dat jouw nummer hoort bij iemand die mogelijk dat soort linkje aanklikt. Mogelijk dat deze partij daardoor vaker zulke SMSjes naar jouw nummer gaat sturen. Dat is niet altijd het geval, dus het kan ook best zijn dat je niets aan de hand is.

Meestal zal het nummer en de aansluiting geen groot probleem ondervinden. Misschien kun je even aankijken of je ineens meer berichtjes gaat ontvangen. Over een paar dagen kun je ook nog besluiten om je nummer te wijzigen als gebleken is dat je nu inderdaad daar tegenaan loopt. Dat wijzigen van nummer kost 5 euro en kun je op het forum of via de klantenservice aanvragen.

Morgen zal een moderator/community manager (= Simyo medewerker) waarschijnlijk reageren en vragen of je hem/haar een privébericht stuurt, zodat hij/zij kan kijken in de aansluiting.

dank je voor de reactie

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @twantheman 

 

Wat vervelend dat dit je is overkomen! Ik zie dat @Groentjuh al uitgebreid behulpzame informatie gegeven heeft. Ik kijk inderdaad graag even met je mee en we zouden je dus eventueel ook een nieuw nummer kunnen toewijzen. Wil je mij een privé bericht via het forum willen sturen?

Groetjes,

Veerle

Reputatie 7
Badge +9

Wil je mij een privé bericht via het forum willen sturen?

Je kunt Veerle een privébericht sturen via deze link.

Reageer