.

Beantwoord

Ik heb een dikkere simkaart nodig, hoe kom ik hieraan?

  • 31 August 2020
  • 17 reacties
  • 546 Bekeken

Hallo,

Ik heb een Samsung S4, en ben al 3 dagen onbereikbaar omdat de samsung S4 de simkaart niet herkent. Dit probleem is bij Simyo bekend, en dus heb ik contact gezocht met de mensen via de WhatsApp, de ene zegt dat het geen probleem is de andere zegt weer dat ze niets kunnen doen.

Ik moet gewoon een dikkere simkaart hebben zodat mijn bedrijf weer bereikbaar is, maar blijkbaar hebben ze maling aan nieuwe klanten die een probleem heeft met de simkaart en zijn te beroerd om een dikkere simkaart te sturen. 

Kom op simyo, stuur die dikkere simkaart op en als alles normaal werkt dan hoor je mij niet meer, maar voor nu ik ben WOEST!

Hoe moeilijk kan het zijn een dikkere simkaart te sturen? (En ja de simkaart werkt in een ander toestel, maar dat is niet de bedoeling dat die daar in gaat)

Simkaart is geactiveerd, dus ook dat is het niet. 

Een plakbandje werkt ook niet zoals andere dat zouden beweren. Ik moet gewoon een dikkere nieuwe simkaart opgestuurd krijgen (kosteloos). Zo heb ik mijn twijfels aan de juiste klachtafhandeling van Simyo. Simyo los het probleem op en stuur mij binnen 2 dagen een nieuwe DIkkere Simkaart op zodat ik mijn Samsung S4 en de simkaart kan gebruiken zoals dat met T-mobile, Vodafone, KPN, en alle andere providers in het verleden goed werkte.

icon

Beste antwoord door Anonymous 5 September 2020, 14:25

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Burglar,

 

Welkom op het Simyo forum!

 

Wat super jammer om te lezen dat je tot nu toe niet helemaal naar wensen bent geholpen. Ik stuur je graag een dikkere simkaart op, ik stuur deze naar het adres die bij ons bekend is. Je ontvangt de simkaart binnen 3 werkdagen, het word verstuurt met briefpost dus ik kan hier helaas geen haast achter zetten. Bij de simkaart komen ook de instructies, lees deze even goed door want dit werkt net even wat anders dan een "normale" simkaart.

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Burglar,

 

Welkom op het Simyo forum!

 

Wat super jammer om te lezen dat je tot nu toe niet helemaal naar wensen bent geholpen. Ik stuur je graag een dikkere simkaart op, ik stuur deze naar het adres die bij ons bekend is. Je ontvangt de simkaart binnen 3 werkdagen, het word verstuurt met briefpost dus ik kan hier helaas geen haast achter zetten. Bij de simkaart komen ook de instructies, lees deze even goed door want dit werkt net even wat anders dan een "normale" simkaart.

 

Groetjes,

Daisy

Ik zal het in de gaten houden, maar ik blijf erbij dat dit veel beter had moeten worden aangepakt door zowel de mensen bij WhatsAPP support als Simyo zelf. Nu hopen maar dat die snel wordt geleverd want langer onbereikbaar zijn, kan ik niet echt gebruiken. Bovendien ga ik ervan uit dat het nummer gelijk blijft voor mijn simmkaart.

@Burglar Whatsapp support staat hier helemaal buiten. Whatsapp is 1 van de contactmogelijkheden met de klantenservice van Simyo. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Burglar, 

 

De dikkere simkaart is naar jou onderweg! Het 06 nummer blijft uiteraard hetzelfde omdat dit een vervangend simkaartje is. 

Bedankt voor jou feedback, dit nemen wij zeker mee! 

 

Groetjes,

Tessanne

 

 

De dikkere simkaart is binnen maar helaas doet de simkaart helemaal niets, niet eens in andere toestellen.  Blijkbaar heeft Simyo hun zaakjes NIET goed op orde. Nadat ik een klacht heb ingedien bij de klantenservice via email, zou ik een presentje krijgen en de brievenbus in de gaten moeten houden, nou dat heb ik dus gedaan, vandaag het presentje binnen gekregen. Zie foto's!

Helaas mijn vertrouwen in simyo is momenteel 0,0! En ik dacht nog lekker goedkoop te kunnen bellen voor de zaak met een oud nummer op een nieuwe prepaid kaart!! NO WAY Simyo heeft afgedaan, wat een BOUT bedrijf (als dit uberhaupt een bedrijf is!

Een oplossing van niets, en ze kunnen niet eens fatsoenlijk een pakketje inpakken en afleveren, nu maak ik me niet druk om die fietsbel maar het gaat om het idee, dit is gewoon NIET NETJES, GEEN OPLOSSING, GEEN NETTE AFHANDELING VAN EEN PROBLEEM :disappointed:

 

Ik zou de foto's even weghalen want je adresgegevens staan erop vertoond. 

Ik zou de foto's even weghalen want je adresgegevens staan erop vertoond. 

Andere foto al geplaats

De nieuwe simkaart wel goed geactiveerd, anders doet die het inderdaad niet.

De nieuwe simkaart wel goed geactiveerd, anders doet die het inderdaad niet.

Tuurlijk, alles staat op actief. Is een S4 probleem

En dan Simyo de schuld geven terwijl het aan de S4 ligt, raar.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Burglar, 

Ik weet niet hoe het kan dat je pakketje in deze staat bij je thuis is afgeleverd, maar dit is niet hoe wij het verstuurd hebben 🤨

Als het goed is heb je instructie gekregen om contact met ons op te nemen voor het activeren van je vervangende simkaart. Dat was nog niet gebeurd, dus dan is het logisch dat je simkaart het niet doet 😅

Inmiddels heb ik de simkaart voor je geactiveerd. Zou je hem eens kunnen testen? Je kunt je nieuwe PIN-code terugvinden op Mijn Simyo 😊

Groetjes, 
Bas

Hoi Burglar, 

Ik weet niet hoe het kan dat je pakketje in deze staat bij je thuis is afgeleverd, maar dit is niet hoe wij het verstuurd hebben 🤨

Als het goed is heb je instructie gekregen om contact met ons op te nemen voor het activeren van je vervangende simkaart. Dat was nog niet gebeurd, dus dan is het logisch dat je simkaart het niet doet 😅

Inmiddels heb ik de simkaart voor je geactiveerd. Zou je hem eens kunnen testen? Je kunt je nieuwe PIN-code terugvinden op Mijn Simyo 😊

Groetjes, 
Bas

Het kan mij verder ook niet boeien hoe het wel of niet verstuurd is, ben nu al dagen niet bereikbaar geweest. Zelfs de nieuwe simkaart werkt niet. De eerste simkaart in een nieuwe telefoon gestopt welke ik speciaal heb moeten aanschaffen, werkt de eerste simkaart wel uiteindelijk.

Dit neemt niet we dat Simyo volledig sucks en niet aan de verwachtingen voldoet. Al met al een 450 euro moeten uitegeven om een nieuwe telefoon te kopen, waarbij ik met een eerste simkaart WEL kan bellen en gebeld kan worden. Het met niet gekker worden bij Simyo. De rekening wordt aan jullie gepresenteerd. 

Op dit moment ben ik blij dat ik geen abbo heb genomen maar een prepaid simkaart, zodra deze op is ben ik helemaal weg hier. WAT EEN BOUT ZOOI dit bedrijf. BEUNHAZEN!

Al moeten wij het hoger op gaan zoeken maar de factuur voor de aanschaf van een nieuwe telefoon welke NIET onze keuze is maar noodgedwongen om de simkaart te laten werken, wordt gewoon door Simyo voldaan.

ZO KLAAR MEE MET DIE ROMMEL EN STOMME, ONVRIENDELIJKE ANTWOORDEN VAN SIMYO, WAAR IS DE KENNIS EN DE KLANTVRIENDELIJKHEID? NERGENS!

Ik zou me diep gaan schamen als bedrijf zijnde. BAH. Aan iedereen die dit leest. Doe geen zaken met Simyo, ze laten je gewoon in de stront zakken als ze eenmaal je geld hebben en verder maar antwoorden geven waar je geen drol mee kunt. Een bekend probleme met een samsung S4 had al adequaat opgelost moeten worden, nou ik ben er in elk geval ingestonken en heb een nieuwe telefoon van ruim 350 moeten aanschaffen. Niet iets waar je vrolijk van wordt. Stop dus met Simyo en gooi dit bedrijf DICHT want jullie zijn het niet waard SimYO.

Een fatsoelijk presente als pleister op de wonden wordt verstuurd, maar ook dat wordt dus gewoon afgedaan als, weet niet, wil niet en kan niet. NOU GA JE SCHAMEN!

 

 

Burglar schreef:

Zelfs de nieuwe simkaart werkt niet. De eerste simkaart in een nieuwe telefoon gestopt welke ik speciaal heb moeten aanschaffen, werkt de eerste simkaart wel uiteindelijk.

@Burglar 

Wanneer de 1e simkaart wel werkt dan kan de vervangende niet werken. Er kan maar 1 simkaart op jouw telefoonnummer actief zijn.

De aanschaf van een nieuwe telefoon, die keuze heb je zelf gemaakt dat is niet iets wat je moet (van Simyo.

Burglar schreef:

Zelfs de nieuwe simkaart werkt niet. De eerste simkaart in een nieuwe telefoon gestopt welke ik speciaal heb moeten aanschaffen, werkt de eerste simkaart wel uiteindelijk.

@Burglar

Wanneer de 1e simkaart wel werkt dan kan de vervangende niet werken. Er kan maar 1 simkaart op jouw telefoonnummer actief zijn.

De aanschaf van een nieuwe telefoon, die keuze heb je zelf gemaakt dat is niet iets wat je moet (van Simyo.

Ach schei toch uit met die onzin en neem jullie verantwoording. Ik had geen keus anders kon de simkaart niet werken. Maar na uren bellen, op dit forum aanwezig zijn, en via whatapp krijg je toch alleen van dit soort onzin antwoorden. Dichtgooien die toko dat is het advies!

Beltegoed gaat op en dan vertrek ik en kom ik nooit meer terug. Ongeacht het nu wel of  niet nodig was een nieuwe telefoon aan te schaffen, werd zelfs geadvieseerd in whatapp omdat de S4 een probleem is, dat ze niet kunnen oplossen, als men dan nu gaat zeggend at het eigen schuld is en niet nodig was, heeft simyo al verloren. Betalen zullen ze, al moeten wij daarvoor naar de kantonrechter!

Nee ik blijf gewoon zitten waar ik zat, al 13 jaar geen problemen, maar dat snappen ze bij simyo niet. Goede reclame… NOT!

Reputatie 7
Badge +9

Ach schei toch uit met die onzin en neem jullie verantwoording. Ik had geen keus anders kon de simkaart niet werken. Maar na uren bellen, op dit forum aanwezig zijn, en via whatapp krijg je toch alleen van dit soort onzin antwoorden. Dichtgooien die toko dat is het advies!

Beltegoed gaat op en dan vertrek ik en kom ik nooit meer terug. Ongeacht het nu wel of  niet nodig was een nieuwe telefoon aan te schaffen, werd zelfs geadvieseerd in whatapp omdat de S4 een probleem is, dat ze niet kunnen oplossen, als men dan nu gaat zeggend at het eigen schuld is en niet nodig was, heeft simyo al verloren. Betalen zullen ze, al moeten wij daarvoor naar de kantonrechter!

Nee ik blijf gewoon zitten waar ik zat, al 13 jaar geen problemen, maar dat snappen ze bij simyo niet. Goede reclame… NOT!

Misschien dat een moderator het idee "Simyo sluiten als er fouten gemaakt worden” kan opplakken op de ideeënmuur… Het zou wel jammer zijn als Simyo de toko zou sluiten, omdat tijdens het oplossen van Burglar's probleem er mogelijk fouten zijn gemaakt. Weer tientallen werklozen in deze voor de arbeidsmarkt lastige tijden. Dat naast ik weet niet hoeveel mensen die ineens onbereikbaar worden omdat de toko zomaar dicht ging.

Ja, de Samsung Galaxy S4 is op het internet wel bekend voor zijn onvermogen om simkaarten te detecteren. Op Google is er best het een en ander over te vinden. Op XDA is een ook het een en ander over te lezen. Om een of andere reden maakt de S4 soms simpelweg slecht contact met de simkaart. (Het is overigens ook een toestel uitgekomen in 2013, met maximaal Android 5.0 en al een tijdje geen (beveiligings-)updates meer, het begin dus wel een beetje op een computer met Windows XP te lijken!)

Een ding snap ik overigens niet helemaal: Je zegt dat je hebt een nieuw toestel gekocht (omdat Simyo dat aangeraden zou hebben). Waarom zou je dan nog moeite verder doen om de simkaart in de S4 werkend te willen hebben?

Anyway, succes met de zoektocht naar een andere provider! Hopelijk werken de hedendaagse simkaarten daarvan wel gelijk in een S4!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Burglar,

 

Allereerst super jammer dat het kleinigheidje niet goed is aangekomen, hier kunnen we helaas niks aan doen. Zoals Bas al aangeeft is dit zeker niet de manier waarop wij het verstuurd hebben.

 

Ik zie ook dat mijn collega Bas van het weekend jouw simkaart heeft geactiveerd, ik zie dat dit niet helemaal goed is gegaan. Daar kon Bas of jij ook niks aan doen, ik ga even contact opnemen met de technsiche dienst. Zodra ik meer weet kom ik bij je terug. Zodat je hopelijk in de tijd dat je nog bij Simyo zit hier gebruik van kan maken, mocht je hier helemaal geen behoefte meer aan hebben laat dit dan ook even weten. Je kunt mij een privéberichtje sturen, dan kunnen we samen even kijken naar de beste oplossing. Ik wil in ieder geval nog even proberen om de simkaart juist te activeren.

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Burglar,

 

Ik heb contact gehad met de technische afdeling, die geven aan de simkaart die verstuurd is niet meer geldig was. Oprechte excuses voor alle tegenslagen die je bij Simyo hebt gehad. De simkaart die je hebt ontvangen is de laatste "dikke" simkaart geweest die we op kantoor hadden. Ik kan je dus niet opnieuw een "dikke" simkaart opsturen, ik ben bang dat een normale simkaart versturen geen zin gaat hebben. Ik ben daarmee ook bang dat ik ook weinig andere opties kan aanbieden. Ik heb je een privébericht gestuurd over het verloop, nogmaals super jammer dat het zo is gelopen.

Groetjes,
Daisy

Reageer