.

Beantwoord

Ik ga voor een half jaar naar het buitenland, kan ik mijn bundels stopzetten?


Ik ga in september voor 6 maanden reizen. Kan ik bij Simyo iets afsluiten dat ik een half jaar niet of nauwelijks iets betaal, maar dat na die zes maanden automatisch weer mijn abonnement wordt geactiveerd?
icon

Beste antwoord door Ashweeta 23 April 2018, 11:42

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Bij Simyo kun je elke maand je bundels aanpassen (naar boven EN naar beneden). Afhankelijk van je huidige bundels kun je tussen de 4 en 7 euro per maand uitkomen door alle 'optioneel' bundels uit te zetten. Alleen één bundel voor bellen/SMSen is nodig. 4G (= gratis, dus kun je aan laten), onbeperkt SMS, en databundels zijn allemaal optioneel.

Indien je binnen landen binnen Zone 1 (Europa) blijft, kun je beter je bundels juist aan laten, want binnen deze landen zijn je bundels geldig.
Ik ga buiten europa. Inderdaad, je kunt je bundels aanpassen maar dan betaal je alsnog minimaal 4 euro p/m. Er zijn providers waarbij je een aantal maanden je bundel uit kunt zetten. Maar ik wilde eigenlijk niet van provider veranderen...
Reputatie 7
Badge +6
Dan zit je aan die kosten vast.????
Reputatie 7
Badge +9
Als je een bundel tegen een lager tarief hebt afgesloten dan nu geldig is dan kan je niet naar dat lage tarief terug, dan betaal je het huidige tarief, de internetbundels zijn goedkoper geworden, maar de goedkoopste bundel voor bellen juist duurder.
Reputatie 7
Badge +6
Hij maakt van een smiley vier vraagtekens, tweede keer al.
Daar ben je niet alleen in Ron H. Ik heb dat ook via mijn Nokia 5.
Er zijn providers waarbij je een aantal maanden je bundel uit kunt zetten. Maar ik wilde eigenlijk niet van provider veranderen...
Ik ben toch wel benieuwd naar welke provider dat biedt.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Saar2106,

Welkom op het Forum!

Goed dat je dit navraagt! Zoals Groentjuh het al aangeeft, kan je bij ons maandelijks je bundels aanpassen. Je kan je bundels verhogen of verlagen. Helaas kan je bij ons je bundels niet stopzetten. Je kan je bundels inderdaad verlagen tot de laagste bundel van € 4,-. Je betaalt dan 6 maanden € 4,- voor je abonnement.

Ik denk dat het belangrijkste voor je is om je nummer te behouden. Om dit te kunnen doen, ben je niet verplicht om je abonnement te behouden. Je kan je abonnement ook omzetten naar een prepaid aansluiting. Op deze aansluiting heb je beltegoed staan en heb je geen maandelijkse kosten. Je betaalt eenmalig 5,- voor het aanschaffen van een prepaid simkaart.

Het overstappen naar prepaid is makkelijk geregeld. Op onze site plaats je een nieuwe prepaid bestelling en kies je voor nummerbehoud. Bij nummerbehoud vul jij de gegevens in van je Simyo abonnement. Wij gaan het overstappen naar prepaid intern voor je regelen. Als je kiest om over te stappen naar prepaid, raad ik je aan om dit 1 maand voordat je gaat reizen te regelen. Zo weet je zeker dat het overstappen geregeld is voordat je weggaat.

Let wel op dat je 1x in het half jaar met je prepaid simkaart belt, sms't of deze opwaardeert. Zo blijft je nummer actief.

Zodra je weer terug bent in Nederland, kan je kosteloos overstappen naar een abonnement. Je kiest dan wel een abonnement met de nieuwe tarieven. Maar omdat jij sinds 2012 klant bij ons bent, kan ik ervoor zorgen dat jij dan de voordeligste bundels krijgt.

Ik hoor het graag van je als je nog vragen hebt!

@ Groentjuh @RonH @franswon Bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Ashweeta
Dankjewel allemaal voor het meedenken!

Overstappen naar Prepaid lijkt me een goed idee! Dan betaal ik eenmalig vijf euro, maar heb ik geen maandelijkse kosten. Super dat je na mijn reis kan zorgen voor een voordelig abonnement. Ik ben hiermee zeker geholpen!
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Saar2106,

Namens Asweeta heel graag gedaan! Ik ben blij dat je het een goede oplossing voor je vraag vindt. Het is nog even wachten tot je op reis gaat, maar ik wens je alvast heel veel plezier en succes met het rondreizen! 😀

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Thomas

Reageer