.

Beantwoord

Ik ga naar het buitenland. Wat moet ik doen om geen extra kosten te krijgen?

  • 27 June 2017
  • 2 reacties
  • 130 Bekeken

Ik ga voor 4 weken naar kroatie! En ik ben a technisch als de pest.
Dus wat moet ik doen zodat ik 4 weken niet al te veel geld kwijt ben. Zeker wat betreft bellen in het binnenland maar ook naar Nederland zelf.
Daarnaast als ik buiten mijn bundel ga, kan ik hem dan net zoals in Nederland weer gelijk bijvullen?

Groetjes Monique
icon

Beste antwoord door Ray 28 June 2017, 07:44

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi,

Ga eerst op een pc / laptop naar je MijnSimyo > instellingen > netwerkinstellingen. Daar zet je alle buitenland opties aan zoals bellen en gebeld worden in het buiten land en internet in het buitenland. Let wel, met een prepaid aansluiting kun je niet met Simyo internetten in het buitenland.

Ga ook op je telefoon naar de instellingen van je mobiel netwerk en zet roaming aan.

Herstart je telefoon.

Veel plezier in Kroatië.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Monique,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat tof dat je naar Kroatië gaat 🙂 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je een Sim Only aansluiting hebt, wat nu betekent dat je je bundels in zone 1 kunt gebruiken zoals je dat ook in Nederland doet. Zoals op die lijst ziet, valt Kroatië ook gewoon onder zone 1. Je hebt nu 100 minuten en 2000 MB's. Je kunt in Kroatië dus 100 minuten en 2000 MB's verbruiken. Als je MB's op raken, krijg je daar (net zoals in Nederland) sms-berichten over. Je kunt dan gewoon 500 MB's voor € 5,- kopen, precies zoals in Nederland. Je hoeft je dus niet zoveel zorgen te maken over kosten, zolang je deze berichten maar netjes in de gaten houdt.

Verder zie ik dat je buitenlandopties nu nog uit staan. Hierbij komen de tips van Ray van pas. Als jij inlogt op Mijn Simyo en surft naar Instellingen > Netwerkinstellingen, dan kun je de opties 'Bellen in/naar het buitenland' en 'Internet op je mobiel in het buitenland' aanzetten. Als je dan ook nog op je mobiel 'dataroaming' aanzet, zou je prima moeten kunnen internetten.

Werkt het onverhoopt toch niet? Dan is het raadzaam om handmatig naar Kroaatse netwerken te zoeken. Je doet dat door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Als je dan uit vinkt dat je telefoon automatisch naar netwerken zoekt, kun je dit handmatig doen. Je mag dan alle netwerken uitproberen, tot je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Kun je dan toch niet internetten? Dan kun je je geavanceerde (APN) instellingen nakijken. Je doet dit door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Je kunt daar een nieuwe APN toevoegen. Als APN vul je dan 'portalmmm.nl' in, met 'KPN' als gebruikersnaam en 'GPRS' als wachtwoord.

Dan zit je helemaal goed 🙂 Laat je me weten of je er zo uitkomt?

@ Ray, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer