.

Beantwoord

Hoe schakelen tussen sim en e-sim?

  • 24 June 2020
  • 5 reacties
  • 1908 Bekeken

Hoe kan ik schakelen tussen Sim em e-sim? Ik wil ook bij mijn e-Sim een whatsapp account kunnen gebruiken bijvoorbeeld, hoe werkt dit?

icon

Beste antwoord door Ron H 25 June 2020, 10:35

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Interessante vraag. Op mijn iPhone kunnen de 2 simkaarten niet gelijktijdig verbonden zijn met het internet, je moet of de eSIM kiezen of de fysieke sim. (Of dat voor Android ook geldt weet ik niet.) Dat betekent dat de twee WhatsApp accounts die gekoppeld zijn aan de twee simkaarten nooit gelijktijdig actief kunnen zijn. Om een WhatsApp account te kunnen gebruiken zul je de internetverbinding van de simkaart die bij het andere account hoort uit moeten schakelen. Lijkt me niet handig want dan mis je inkomende WhatsApp berichten die op de niet-actieve simkaart binnenkomen. Of dit verhaal echt waar is weet ik niet want ik heb dit niet kunnen testen (ik heb maar 1 WhatsApp account).

Reputatie 7
Badge +6

Weet niet welk toestel je hebt maar kijk hier eens naar: 

http://www.iculture.nl/tips/dualsim-gebruiken/

Reputatie 1
Badge +1

Het antwoord van Scotsman slaat helemaal nergens op, een klok en klepel verhaaal.

 

In de Whatsapp app kan maar 1 telefoonnummer actief zijn (dat kan ook een nummer zijn van een simkaart die niet in de telefoon zit).

Naast de standaard Whatsapp app is er ook een app ‘Whatsapp business’ die ook aan een telefoonnummer gekoppeld kan worden. Als je die 2 apps naast elkaar gebruikt, kun je met beide nummers telegelijk bereikbaar zijn en berichten versturen via Whatsapp.

De fysieke sim en eSIM zijn ook beide actief op een iPhone, je kunt op beide nummers gebeld worden en sms-berichten ontvangen. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Het antwoord van Scotsman slaat helemaal nergens op, een klok en klepel verhaaal.

 

In de Whatsapp app kan maar 1 telefoonnummer actief zijn (dat kan ook een nummer zijn van een simkaart die niet in de telefoon zit).

Naast de standaard Whatsapp app is er ook een app ‘Whatsapp business’ die ook aan een telefoonnummer gekoppeld kan worden. Als je die 2 apps naast elkaar gebruikt, kun je met beide nummers telegelijk bereikbaar zijn en berichten versturen via Whatsapp.

De fysieke sim en eSIM zijn ook beide actief op een iPhone, je kunt op beide nummers gebeld worden en sms-berichten ontvangen. 

 

Jouw reactie voegt niets nieuws toe aan deze discussie, heb je de post van @Ron H wel gelezen met de link naar het zeer informatieve artikel op iculture? Daar wordt alles uitgebreid uitgelegd.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi BleuEyes, 

Welkom op ons forum!

Via de link van @Ron H wordt duidelijk uitgelegd wat @netvista hierboven ook uitlegt. Via een omweg kun je met twee nummers tegelijk Whatsapp gebruiken :innocent:

Heb je hier nog vragen over? 

Groetjes, 
Bas

Reageer