.

Beantwoord

Hoe lang kan ik de Simyo kaart ongebruikt laten?

  • 9 August 2020
  • 2 reacties
  • 208 Bekeken

Badge

Ik woon in de VS, heb een Samsung telefoon waarin ik een Simyo sim kaart in stop als in 1 x per jaar naar Nederland kom. Helaas is het dit jaar met de Covid situatie niet slim om te reizen.

 

Ik doe 1 x per 4 of 5 maanden de Simyo kaart in mijn telefoon en stuur dan een tekst message naar iemand in Nederland.

Ook waardeer in dan mijn beltegoed op. Het komt wel van pas als ik weer in Nederland ben.

 

Maar is dit wel genoeg om mijn kaart geldig te houden?

 

Vast bedankt!

Mildred

icon

Beste antwoord door Groentjuh 9 August 2020, 19:33

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Bij prepaid simkaarten dien je minimaal een keer per 6 maanden de simkaart te gebruiken. Dat kan door iemand met de simkaart te bellen, iemand met de simkaart een SMS te sturen, door te internetten, een databundel aan te schaffen of door op te waarderen. Ik raad wel aan om niet tot het laatste moment (net voor de 6 maanden aflopen) te wachten.

De wijze, die jij nu aangeeft in jouw bericht, is meer dan afdoende om de simkaart geldig en actief te houden!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi CiskeDeRat,

 

Wat Groentjuh aangeeft klopt inderdaad, dat is ook genoeg om het nummer actief te houden. Anders ontvang je ook een mail wanneer het nummer dreigt te vervallen.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer