.

Beantwoord

Hoe kom ik aan deze hoge kosten en wat kan ik doen?

  • 26 August 2019
  • 3 reacties
  • 378 Bekeken

Hoi simyo,

vandaag in de trein opende ik mijn simyo benieuwd naar hoeveel beschikbare mb ik nog had, tot ik tot mijn verbazing zie dat ik bijna 200 euro over mijn rekening heen ben! Ik heb niet eens zo veel geld op mijn rekening staan. Ik heb het berichtje dat mijn bundel op is wel ontvangen maar helemaal over het hoofd gezien. Ik ben al jaren klant bij simyo maar dit heb ik nog niet eerder mee gemaakt. Ik vroeg mij af of ik misschien in aanmerking van een coulance zou kunnen komen, dat zou mijn dag een stuk beter maken.

groetjes Jip
icon

Beste antwoord door Daisy 27 August 2019, 13:07

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hoi Jipkro,

Welkom op het Simyo forum!

Super balen dat je hoge kosten hebt gemaakt😔, het is belangrijk dat je ook weet wat er voor heeft gezorgd dat je hoge kosten hebt gemaakt. Heb je de oorzaak al kunnen vinden? Om situaties als deze te voorkomen, wil ik je graag het volgende blog meesturen. Ik snap dat het niet je bedoeling is geweest, maar zou je wel na kunnen gaan welke apps het verbruik hebben veroorzaakt? Daar kan deze pagina je mee helpen.

We kunnen daarna eventueel kijken wat we aan kosten kunnen doen, maar is het belangrijk om eerst te achterhalen wat het is geweest. Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Daisy
Hoi Daisy

bedankt voor je snelle reactie!

ik heb mijn “periode” zoals dat bij mijn instellingen staat (ios) al sinds maart 2018 niet ververst. Ik kan dus niet zien precies zien welke apps afgelopen dagen het meeste mb’s op gemaakt hebben. Ik denk zelf dat het snapchat/instagram zijn. Youtube heb ik altijd uitgezet voor mobiele data

hopelijk heb je hier iets aan.

groetjes jip
Reputatie 6
Badge +6
Hoi Jip,

Bedankt voor je reactie.

Jammer dat je niet echt meer kan achterhalen welke app(s) voor de hoge kosten heeft gezorgd. Ik zou je in ieder geval willen adviseren om even de statistieken te resetten zodat je in de toekomst wat meer inzicht hebt in hoeveel je per app verbruikt. Als ik kijk naar de tijdstippen waarop je kosten hebt gemaakt, dan lijkt het er wel op dat het hier bewust verbruik betreft. Hou er rekening mee dat apps als Instragram behoorlijk wat data verslinden.

Aangezien je een iPhone hebt, heb ik nog wel wat specifieke tips voor je om je internetverbruik onder controle te krijgen:

  • Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk en scroll naar beneden tot je de lijst met al je apps tegenkomt. Loop deze lijst even kritisch na en bedenk voor jezelf welke apps echt toegang moeten hebben tot mobiel internet en voor welke apps het niet nodig is.
  • Ga naar Instellingen > Algemeen > Ververs op achtergrond en loop ook deze lijst met apps kritisch na. Je wil bijvoorbeeld niet dat Facebook of Instagram op de achtergrond de hele dag door je tijdlijn ververst.
  • Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk en scroll helemaal naar beneden voor de optie Wi-Fi Assistentie en schakel deze uit.
  • Ga naar Instellingen > iTunes en App Stores en schakel automatische downloads uit voor alles. Je kunt ook de optie om mobiele data hiervoor te gebruiken vanuit daar uitschakelen.

Je ontvangt vandaag nog een e-mail van ons met meer informatie over onze tegemoetkoming in de gemaakte kosten. Het zal erop neerkomen dat je verbruikskosten worden verrekend met bundels die het verbruik gedekt zouden hebben.

Kan ik voor nu nog iets voor je doen?

Groetjes,

Bas

Reageer