.

Beantwoord

Hoe kan het dat mijn beltegoed wordt verbruikt aan internet?

  • 19 February 2020
  • 3 reacties
  • 851 Bekeken

Toen ik net mijn smartfoon had, gebruikte ik hem alleen om een muziekje te spelen dat iemand er op had gezet.

Alle andere zaken (bellen, internetten) waren voor mij te moeilijk.

Toch verdween er steeds beltegoed. Het is nu gedaald van € 15 tot onder € 2.

Sinds kort kan ik internetten, maar altijd via eigen hifi, dus zonder telefoonkosten.

Ik heb geen idee hoe ik mijn beltegoed weer opwaardeer. Gelukkig heb ik nog een echte telefoon.

Maar de grote vraag blijft: waarom pikt Simyo mijn beltegoed?

 

 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 19 February 2020, 14:28

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Toen ik net mijn smartfoon had, gebruikte ik hem alleen om een muziekje te spelen dat iemand er op had gezet.

Alle andere zaken (bellen, internetten) waren voor mij te moeilijk.

Toch verdween er steeds beltegoed. Het is nu gedaald van € 15 tot onder € 2.

Sinds kort kan ik internetten, maar altijd via eigen hifi, dus zonder telefoonkosten.

Ik heb geen idee hoe ik mijn beltegoed weer opwaardeer. Gelukkig heb ik nog een echte telefoon.

Maar de grote vraag blijft: waarom pikt Simyo mijn beltegoed?

Ik verwacht dat op jouw aansluiting “Internet in Nederland” aanstaat. Je mobiel kan daarmee verbinding houden met internet (via Simyo) als er geen wifi is. Zonder internetbundel kost dat best veel beltegoed, maar als je smartphone niet veel gebruikt, dan kan het ook eruit zien alsof je beltegoed (langzaam) leeg loopt.

Mijn Simyo onder het kopje “Instellingen” en dan “Internet en bellen” heb je een optie “ Internetten in Nederland”. Als je deze uitzet, kun je niet meer internetten via je mobiel verbinding. Internetten via wifi blijft wel gewoon werken als deze optie uit is.

Een moderator (= Simyo medewerker) gaat het nog allemaal nakijken. Ik vermoed echter dat dit het probleem gaat zijn!

@Mods: Ik mis een vraag hier! “Hoe zet ik internet uit?” of zoiets. Ik zie overal hoe het aan moet! Hier zie ik dat bijvoorbeeld. Maar uit zie ik niet.

(Dat antwoord mag wel eens bijgewerkt worden! Onder prepaid zeggen “ Met een Sim Only abonnement kun je ook internetten in het buitenland. Als je dat wil, zet dan ook de optie ‘Internetten in het buitenland’ aan.” Pffff. Beiden kunnen het tegenwoordig en voor prepaid zou het misschien niet nuttig zijn om uit te leggen wat met Sim Only kan en dan hoe dat zou moeten werken!)

Dank! Sander3

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Sander3,

 

Goed dat je even navraagt wat er aan de hand is. Ik zie inderdaad dat jouw optie "internet" in Mijn Simyo aanstaat, hierdoor kan je toestel ten allen tijden verbinding maken en internet verbruiken. Dit kan ook gebeuren zonder dat je er zelf bewust mee bezig bent, denk bijvoorbeeld aan dat je telefoon mailtjes ophaalt. Je kan deze optie in Mijn Simyo uitzetten, en de mobiele data in je toestel uitzetten.

 

Je kunt overigens je beltegoed opwaarderen door ook in te loggen in Mijn Simyo, daar zie je de optie gelijk op de overzichtspagina. 

 

Groentjuh, bedankt voor je oplettendheid! Ik ga heb dit doorgegeven aan de afdeling die hierover gaat.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer