.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik internet verbruik op tijdstippen dat ik lig te slapen?

  • 2 July 2021
  • 9 reacties
  • 163 Bekeken

Omdat ik pre-paid bel heb ik voor mijn vakantie een internetbundel gekocht. De eerste maand verliep prima de weinige mb's die ik verbruikte werden normaal op mijn bundel ingehouden. Nadat ik bericht kreeg dat mijn maand verlopen was heb ik de volgende dag een nieuwe bundel gekocht om 0.800 uur. Dezelfde dag kreeg ik rond het middag uur bericht dat ik internet mb's  gebruikte buiten mijn bundel en werd er ruim € 13 afgeschreven van mijn tegoed. Op mijn Simyo zag ik dat er om 0.513 uur toen ik lag te slapen en alles uitstond tuim 80 mb gebruikt zou hebben. Huh? Ik heb daarover gebeld maar kreeg geen goed antwoord zij bleef erbij dat dit op dat moment verbruikt was. Daarop ben ik de de tijd dar ik internet bij gaan houden. Ik log in elke dag op 0.800 uur en zie dat terwijl er geen WiFi aanstaat de ene keer om 0.557 uur mb's afgeschreven worden en niet zo weinig ook dan weer om 0.710 uur dan om 0.507 uur en zelfs een paar keer om 1.45 uur. Dit zijn tijden dat ik slaap en onmogelijk dit verbruikt kan hebben en zelfs de WiFi uitstaat. Als ik bij mijn gegevens gebruik kijk zie ik dat er soms 2 en dan weer 3 mb's verbruik terwijl als ik bij mijn bundel kijk er inmiddels in 14 dagen meer 400 mb verbruikt is. Ik heb daar ook over gebeld maar ze kunnen wel zien wanneer het verbruikt wordt maar niet wanneer je inlogt.Het is bij Simyo echt een zooitje en het wordt snel tijd voor een andere provider die eerlijk je verbruik registreert en niet de boel oplicht. 

icon

Beste antwoord door Bas 4 July 2021, 12:46

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Kelbri, 

Welkom op ons forum!

We vinden het erg vervelend dat je zo verrast wordt door het door ons geregistreerde verbruik. Belangrijk om te weten is dat we je verbruik wel rechtstreeks vanaf je simkaart registreren. Je simkaart werkt in opdracht van je toestel en niet andersom. Wij kunnen in verband met privacywetgeving alleen niet inzien waar je toestel internet aan verbruikt. 

Als je er zeker van wilt zijn dat je toestel 's nachts geen internet verbruikt, dan moet je hem beter op de vliegtuigstand zetten. Wat nog beter is, is als je de internetoptie via Mijn Simyo uitschakelt. Zo weet je zeker dat je geen gebruik meer kunt maken van mobiel internet en kunnen wij aan onze kant ook zien dat de internetoptie is uitgeschakeld. 

Dat je toestel op zulke gekke tijdstippen internet verbruikt, wijst erop dat er toch dingen op de achtergrond gebeuren. Dat het via mobiel internet gaat is logisch als je je wifi uitschakelt. We adviseren je om de instellingen van je toestel even goed na te kijken met behulp van dit blog, want ook bij andere providers zul je anders tegen hetzelfde probleem aanlopen. Het ligt namelijk aan je toestel. 

Heb je hier nog vragen over? Reageer dan even op dit bericht 😊

Groetjes, 
Bas

Dag Bas,

Het is altijd makkelijk om de schuld hiervan naar een ander toe te schuiven dat merkte ik ook al aan de mensen die ik telefonisch heb gesproken.

ik schakel echt alles uit nadat ik het verbruik merkte nadat ik de 2e bundel had gekocht.

Het vreemde is dat dit de maand ervoor niet gebeurde dus heeft het niets met het toestel te maken.

Het heeft te maken met de vreemde registratie bij Simyo ‘s morgens om vijf uur of na middernacht registreert het soms 8 mb en als ik het aanzet en gebruik registreert deze 0,1 mb. en dit had ik absoluut een maand eerder niet.

Mijn vrouw zit bij een andere provider en heeft die heeft dat niet dus zijn er wel degelijk providers die eerlijk registreren.

Ik zal maar eens bij Simyo onderzoeken hoe dit kan voordat je het probleem bij een ander neerlegt.

 

groet,

Wim

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Kelbri,

 

Zoals Bas ook al aangaf is het niet heel raar dat er in de nacht verbruik geregistreerd is, ik raad je aan de link even door te nemen die hij deelde. Aan de hand daarvan kun je bekijken welke apps internet mogen verbruiken en dergelijke. Wanneer je deze instellingen doorneemt en aanpast heb je het zelf meer in de hand, je zou dit bijvoorbeeld kunnen doen en daarna kijken of dit verschil maakt. Ook wanneer je bijvoorbeeld de internetoptie uizet in Mijn Simyo. 

 

Ik snap dat het verbruik niet gelijk te plaatsen is, maar deze is wel geregistreerd. Wegens de privacywet kunnen wij niet inzien waaraan de MB's verbruikt zijn anders hadden we dit natuurlijk met je kunnen delen.

 

Groetjes,

Daisy

Beste Daisy,

Als ik internet zie ik dat mijn verbruik een paar mb’s zijn, gezien over de dag is dat ongeveer 10 tot 15 mb. Ik vind het daarom heel frappant, de meeste hoogverbruik apps staan al lang uit, dat toen mijn bundel was verlopen op 18 juni en ik de volgende dag 19 juni om 0.800 uur een nieuwe bundel kocht om 0.511 eerst 59 mb. en nog eens om 0.511 23 mb. dus totaal 82 mb. is verbruikt is op de achtergrond terwijl alles ‘s nachts uitstaat heel toevallig op het moment dat ik geen bundel had en € 0.15 per mb moest betalen. Ook al zo typisch twee keer mb’s op dezelfde tijd.
Deze hoeveelheid van 82 mb. kan onmogelijk gekomen zijn door een app op de achtergrond. Ik denk dat er bij Simyo iets niet goed is geregistreerd en verwacht dan ook dat het bedrag van € 12.25 wat onterecht is verrekend teruggestort wordt op mijn pre-paid tegoed. 
Waarom zijn jullie bij Simyo er zo stellig van overtuigd dat daar iets niet goed zou kunnen zijn.
 

Groet,

Wim

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Wim,

 

Ik heb nog een keer naar het verbruik gekeken, want het is inderdaad raar dat je internet verbruikt voordat je een bundel hebt en je zeker weet dit niet te hebben gedaan. 

 

Ik heb het even overlegd met de technische en financiële afdeling en heb een verzoek voor je ingediend om €12,25 te vergoeden. 

 

Groetjes,

Daisy 

Hoi Daisy,

Dat is in ieder geval een reden om te overwegen om bij Simyo te blijven.

Groet,

Wim

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Wim, 

We hopen dat de zure nasmaak van deze vervelende ervaring met de tegemoetkoming en alles tips helemaal is weggespoeld!

Als we je nog ergens mee kunnen helpen, let us know 😊

Groetjes,
Bas

Dag Bas,

Ik ben blij dat het is opgelost, niets dan lof voor de service van Simyo.

Groet,

Wim

Reputatie 7
Badge +6

Hi Wim, 

 

Bedankt voor het mooie compliment! 

Nog een fijn weekend verder! 

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer