.

Heb jij het NL-Alert controle bericht van 3 juni gehad?

  • 3 June 2019
  • 9 reacties
  • 469 Bekeken

Laat hier weten of je deze hebt ontvangen en zo ja, hoe vaak?

Ik heb hem 1x ontvangen. Dat is dus zoals het hoort.

9 reacties

Reputatie 7
Check, 1x ontvangen.

Edit: dit overigens op een iPhone 8+ voorzien van de meest recente iOS 12.3.1
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Ray en RicoK,

Bij mij is deze ook gewoon 1x binnengekomen op mijn Huawei p20 Lite met nieuwste versie van Android. Ik heb hier op kantoor ook niet gemerkt dat er veel vragen over binnengekomen zijn. Het lijkt dus vrij goed te gaan allemaal! 😀

Groetjes,

Kevin
Reputatie 7
In mijn huishouden met 4 iPhones en op mijn werktelefoon, ook een iPhone, zijn de controle berichten ook allemaal ontvangen. Het lijkt inderdaad wel goed te gaan. En toch schijnt (nog steeds) niet iedereen dit controle bericht te ontvangen.
Reputatie 6
Badge +5
Hi RicoK,

Bij mij is het ook allemaal goed gegaan! En dat met een goedkoop Oppo toestel wat ik noodgedwongen heb gekocht omdat mijn vorige telefoon kapot is gevallen. Er zijn een aantal redenen waarom een controlebericht niet goed binnen kan komen:

  • Omdat de telefoon rond 12.00 uur uit stond
  • Omdat het bereik op dat moment slecht was
  • Omdat je in gesprek was
  • Omdat op dat moment internet gebruikt werd om bijvoorbeeld een app te downloaden of video's te kijken
  • Omdat de telefoon nog niet juist is ingesteld

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
Badge +9
Mijn moeder kreeg hem niet binnen. Welke van die lijst aan dingen precies aan de hand was weet ik niet. (Was overigens wel ingesteld!) Mijn eigen toestel kreeg hem wel en die van mijn vader ook.
Reputatie 7
Badge +10
Het moet één van die punten geweest zijn, in elk geval 🙂

Fijn dat jij en je vader hem wel kregen!

Groetjes,
Jihane
ik werd er ziek van, die alert kwam wel 10 keer. dat ding bleef maar krijsen.
Hoi @januaris
Kijk eens bij de instellingen (berichten-app) van cell broadcasts, volgens mij kun je het aantal keren (eenmalig /om de x minuten) dat het bericht zich herhaald instellen en tevens uitzetten.

Zo staat het door mij ingesteld.

Reputatie 6
Badge +5
Hi januaris,

Beter dat je het meerdere keren ontvangt, dan helemaal niet :)

Friesian, bedankt voor je tip!

Groetjes,
Niels

Reageer