.

Beantwoord

Google Maps werkt niet via 4G wel via WiFi. Hoe kan dat?

  • 16 February 2017
  • 8 reacties
  • 12881 Bekeken

Google maps haalt geen resultaten op via 4G van Simyo maar wel via WiFi, hebben anderen hier ook ervaring mee? Hoe is dit op te lossen? Werkte eerst wel prima. Toestel is een Oneplus 2
icon

Beste antwoord door Folkert1985 16 February 2017, 20:35

Bekijk originele reactie

8 reacties

Overigens werken ook anders apps en internet browser prima! Ook TomTom werkt
Reputatie 5
Badge +6
Hey Folkert,

dat is een moeilijke, gebruik je apps die je data beheren. Of een vpn die ertussenzit.
Het enige wat ik kan bedenken is dat een bepaalde poort niet werkt. En die werkte eerste wel omdat het voor de google maps update een andere poort was.
Ik had namelijk met Opera Max aan ook dat een paar apps niet werkten terwijl de rest wel allemaal werkten.


Als je dus even meer informatie geeft kan ik misschien een oplossing geven.

Groet Paul.
Hoe staat je telefoon ingesteld v.w.b. locatie? Staat dit ingesteld op Hoge precisie?
Toch nog even voor controle, tomtom staat op dezelfde telefoon? Om Hoge precisie wel of niet uit te sluiten als reden. En heb je de laatste update van Maps?
Ik gebruik geen data beheer apps, geen VPN en de locatie staat op hoge nauwkeurigheid. Met de GPS is niks mis, die werkt prima in zowel Maps als TomTom Go. Het is puur dat Maps geen routes laadt en of resultaten laat zien. App updates al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Ik heb het probleem gevonden geloof ik, in de App instellingen stond Dataverbruik uitgeschakeld, die pakte idd alleen via WiFi, geen idee hoe dat gebeurt is maar dank voor de input mensen!
Bedankt dat je het hebt laten weten waar het probleem zat ! Zo kunnen helpende handen ook geholpen worden om anderen te helpen .

Feedback van jou die helpt bij het meedenken. 🙂
Badge +7
Hoi Folkert1985,

Welkom op ons forum! :)

Wat balen dat je Google Maps niet via 4G werkte! Gelukkig heb je zelf de oplossing al gevonden, heel goed!

Google Maps geeft inderdaad de mogelijkheid om kaarten offline te bekijken. Dit is vooral heel erg handig in het buitenland! Als je bijvoorbeeld op een Android telefoon de Google Maps Wifi-modus aanzet, worden je kaarten in Google Maps alleen gedownload en bijgewerkt als je verbonden bent met wifi. Dit lijkt bij jou het geval te zijn.

Als je nog andere vragen hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@PaulH & Friesian, heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂

Reageer