.

Beantwoord

Waarom zie ik dat ik kosten heb voor een ontvangen gesprek in het buitenland?

  • 27 June 2017
  • 2 reacties
  • 292 Bekeken

Badge
Hoi, ik heb een gesprek in zwitserland ontvangen (binnen zone 1) en toch staat het weergeven als buiten bundel? Maar als ik dan op specificatie klik staat hij binnen de bundel . Hier klopt iets niet lijkt me? Ik werd gebeld door iemand uit Nederland (met Nederlands telefoonnummer).

[Foto verwijderd vanwege privacy gevoelige gegevens]
icon

Beste antwoord door Jihane 30 June 2017, 12:02

Bekijk originele reactie

2 reacties

Ja dat betreft een weergave fout dan. Ik denk alleen niet dat de beller zo blij is dat je zijn of haar nummer zomaar even op het internet zet. Een moderator zal je plaatje verwijderen.

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tuncha,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je het verwarrend vindt dat je eerst ziet dat het verbruik buiten de bundel valt, om daarna te zien dat het níét buiten je bundel valt. Dit is inderdaad een weergavefout. Ik zal je meteen uitleggen waardoor die fout er nu is. Dat komt namelijk omdat het vroeger geld kostte om een telefoontje op te nemen als je in het buitenland was. Die kosten waren niet heel hoog, maar ze waren er wel. Sinds juni is dat niet meer zo - het is nu helemaal gratis om gebeld te worden in het buitenland (zone 1). Een bundel draait altijd om uitgaand verkeer: je uitgaande verbruik gaat van je bundels af. Het ontvangen van gesprekken in het buitenland binnen zone 1, dat valt niet binnen de bundel, maar is wel gratis. De kosten die eraan vastzaten zijn simpelweg verdwenen.

Omdat het dus technisch gezien niet van je bundel af gaat maar gewoonweg niets kost, gaat dat soms de mist in met de weergave. Ik kan je wel vertellen dat we hiermee bezig zijn, en dat dit probleem zo snel mogelijk opgelost wordt.

Dankjewel voor het melden hiervan! Let je er in de toekomst op dat je geen persoonlijke gegevens op een openbaar forum plaatst?

Ik hoop dat het hiermee helder is. Sorry voor de verwarring :(

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@ Ray, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer