.

Beantwoord

Geld afgeschreven door sms, maar deze heb ik niet verstuurd. Hoe kan dat?


Badge

Ben net een klant geworden van Simyo. Heb nog helemaal niemand gebeld of sms gestuurd.

Van mijn beltegoed geld afgeschreven voor een sms naar een onbekende nummer voor mij.

Niemand anders gebruikt mijn telefoon. Hoe kan dat?

icon

Beste antwoord door Daisy 11 May 2020, 13:46

Bekijk originele reactie

11 reacties

Wat voor telefoon heb je? 

Is het een nationaal of internationaal nummer? 

Reputatie 7
Badge +9

Heb je een iPhone en gebruik je een Simyo eSIM? Dan is het mysterie opgelost: er wordt automatisch een registratie SMS naar een Apple server in het VK gestuurd om die te laten weten welk telefoonnummer gekoppeld moet worden aan je Apple ID (om diensten zoals iCloud, iMessage en FaceTime te kunnen ondersteunen).

Badge

Ik heb een Samsung A7. Het is een nationaal nummer 0635210...

Reputatie 7
Badge +9

Ik neem aan dat je dat nummer al wel gegoogled hebt? De enige ‘onbekende’ activatie sms-en, die wij kennen, zijn inderdaad naar de Apple server, zoals @Scotsman zegt.

Badge

Het feit blijft dat ik geen sms heb gestuurd naar de bovenstaande nummer maar staat wel in mijn simyo vermeld als verstuurde sms.

Reputatie 7
Badge +9

Nogmaals, heb je dat nummer gegoogled? En ben je voor jezelf al nagegaan wat je allemaal op / met je telefoon gedaan hebt vanaf het moment dat je de SIM van Simyo in je toestel hebt gestopt.

Mogelijk is het toch een activatie sms van het een of ander.

Badge

Ik heb wel gegoogled. Staat niets op. Vanaf het moment dat ik SIM  in mijn toestel heb gestopt was die al geactiveerd. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat snap ik maar zijn er andere specifieke dingen die je daarna gedaan hebt? Bijvoorbeeld WhatsApp verifiëren, als er sprake is van een nieuwe telefoonnummer.

Het kan namelijk gaan om een SMS verificatie van iets.

Badge

Nee. Dat is het rare daarvan. Op 3 mei geactiveerd en op 7 mei sms "gestuurd". Ik gebruik voorlopig mijn andere nummer met andere toestel die ik van plan was op te geven. Maar toch bedankt voor je reactie. 

Kun je het ook terug vinden in je telefoon? In je berichten app?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Juri1,

 

Super gek dat je de sms niet kunt achterhalen. Ik heb het nummer even gegoogled, en lees dat meer mensen dit hebben gehad. Simyo als provider kan hier niets aan doen, ik adviseer je het nummer te blokkeren in je toestel.

 

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0635210007

 

Bedankt Ray, Scotsman en de Leon voor jullie hulp!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer