.

Beantwoord

Geen verbinding met eSim. Wat kan ik doen?

  • 21 September 2020
  • 8 reacties
  • 462 Bekeken

Hallo, allemaal. Ik zit in een “infinite loop" van het simyo support systeem en ik ben het heel erg beu :sob:

 

Een week geleden is mijn telefoon nummer overgezet naar een esim van simyo en heb nog steeds geen netwerkverbinding (telefoon of internet) met deze sim, zelfs al staat deze als actief vermeld. (er staat een kruis door de Simyo verbindings icoon, zie foto)

Hier is de "loop":

  • Ik neem contact op in de support chat, daar wordt mij verteld om de esim te erasen.
  • Dan emailen ze mij een code voor de nieuwe esim, aangezien ik geen sms met esim code kan ontvangen.
  • Hij werkt nog steeds niet, en krijg ik in de chat te horen dat ze de technische dienst zullen moeten contacteren en dat ik een email de volgende dag krijg.
  • In deze email staat ik de sim moet erasen en opnieuw downloaden.... wat ervoor ook al niet werkte. Dus terug naar de chat. Rinse and repeat...

Ik heb deze loop nu 5 keer voltooid met Simyo support en als laatste poging probeer ik nu het forum.

Ik heb mijn telefoonnummer dringend nodig voor zowel mijn werk en als dit niet spoedig opgelost wordt, zal ik geneigd zijn een andere provider te vinden. :frowning2:  Help!!

wat verdere details:
Google Pixel 3a XL (Stock Android)
Alle software up to date
Telefoon is standalone in Nederland gekocht

Alvast bedankt voor jullie hulp. Enig idee wat het probleem kan zijn?

 


 

icon

Beste antwoord door Daisy 21 September 2020, 14:16

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi RichR,

 

Super balen dat het niet gelijk allemaal goed verloopt. De technische afdeling ziet dat je meerdere codes hebt aangevraagd en het proces niet hebt afgerond, heb je inmiddels met de laatste code die je hebt kunnen ontvangen de eSIM kunnen activeren? Zo niet dan zien we graag een screenshot van de foutmelding en een screenshot van je netwerken.

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Daisy,

 

bedankt voor je reactie.

na mijn forum post heb ik deze reactie gekregen van support

 

Wat vervelend dat de Esim nog steeds niet werkt. Ik begrijp dat je deze nodig hebt en graag wil dat het snel opgelost is.

Ik ben naar de technische afdeling geweest en zij kunnen ook niet ontdekken wat nou precies dit probleem veroorzaakt. Zij raden aan om nogmaals de Esim te verwijderen en opnieuw aan te vragen.

Ik begrijp dat je dit al meerdere keren hebt gedaan en weinig vertrouwen hebt in de Esim, toch wil ik je vragen nog een keer de stappen door te lopen.

 

Dus ik zit nu officieel in de 7de loop van “oh probeer het nog eens”, en het duurt meestal zo’n 24-48 uur voordat ik reactie heb met de nieuwe code. 

Edit: Vooruitgang! Ik heb de nieuwe code en telefoneren werkt nu ineens. Helaas nog steeds geen mobiel internet.

Bijgevoegd de instellingen van mijn apn. Bij de esim werd er al 1 geleverd, maar ik heb er nog 1 gemaakt met de instellingen van de simyo website, maar hetzelfde resultaat. geen internet…

(wachtwoord is gprs)

 

 

Hoi @RichR 

Het is soms zo dat als gprs niet werkt je het kan proberen het met hoofdletters wel werkt. GPRS dus :)

Hoi @RichR 

Het is soms zo dat als gprs niet werkt je het kan proberen het met hoofdletters wel werkt. GPRS dus :)

Hoi @Ray ,

Bedankt voor je hulp. Helaas werkt het tevens niet met Hoofdletters. Toch bedankt!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Richard,

 

Fijn dat het eindelijk is gelukt! Ik zie dat je telefonisch contact hebt opgenomen met mijn collega, werkt het internet inmiddels?

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Daisy,
geen telefonisch contact gehad, maar intenet is van simyo’s kant ge-reset, en momenteel werkt alles naar behoren.

Bedankt voor je hulp. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi RichR,

 

Goed om te horen dat alles weer werkt! Bedankt voor de terugkoppeling. :blush:

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer