.

Beantwoord

Geen Internet in het buitenland (Italië). Wat nu?

  • 3 December 2021
  • 3 reacties
  • 616 Bekeken

Hallo,

Ben bijna een week in Italië en heb alle 

stappen doorlopen en tig keer herhaald

om middels roaming te kunnen internetten 

maar nog steeds zonder succes.

Nu las ik vandaag hier in het forum iets over

resetten. 

Zou dat voor mij gedaan kunnen worden?

icon

Beste antwoord door Veerle 6 December 2021, 12:06

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @LinoChiki 

Goed dat je contact opneemt! Wat onhandig dat je geen internet hebt in Italië.

Mobiele data en Roaming staan aan neem ik aan? Staat je ‘internet in het buitenland’ aan in je mijnsimyo account? Je kunt dit checken via instellingen > internet en bellen via de app of website. Als deze functie uitstaat, dan mag je hem aanzetten en je telefoon even voor 5 minuten uitschakelen. Daarna zal hij het doen. Vergeet dat niet nog even je mobiele gegevens en roaming aan te zetten.

Als dit allemaal goed staat, dan kan je even via deze website de APN instellingen vinden. Deze zorgen voor het handmatig selecteren van een netwerk. Je kunt je toestel zoeken en dan vervolgens onder het kopje ‘internet’ op ‘handmatig instellen’ klikken. Daar vind je de instellingen. Vergeet niet je toestel opnieuw op te starten na het invoeren van deze gegevens.

Mocht dit allemaal nog steeds geen gewenst resultaat leveren, dan mag je mij een prive bericht sturen via deze link. Dan help ik je daar verder!

Succes en ik hoor het van je!

Groetjes,

Veerle

Hallo Veerle,

 

Bedankt voor je reactie.

Na een reset (op afstand) van mijn simkaart door een collega van jou en het herstarten

van mijn smartphone is het gelukt om middels roaming te internetten (op mijn laatste dag

in Italie..). Blijkbaar waren de gegevens bij “Namen toegangspunten” niet helemaal 

zoals het hoort te zijn.

Mvg.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @LinoChiki,

 


Bedankt voor je bericht. Fijn om te horen dat alles nu wel werkt maar wel erg jammer natuurlijk dat dat je vandaag al terug gaat :(. Het is altijd erg belangrijk om de instellingen van het toestel na te kijken voordat je op reis gaat. Dit kan automatisch ingesteld staan maar het kan ook soms handmatig ingesteld moeten worden. Helaas zien wij zelf niet terug hoe de gegevens ingesteld staan op een toestel! Gelukkig staat dit nu goed ingesteld voor in de toekomst ☺.

 

 

Groetjes,

 

Nihad

Reageer