.

Vraag

Geen internet in het buitenland, wat nu?

  • 12 August 2022
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

Hallo, ik heb geen internet in het buitenland. 

Ik heb de opties in mijn simyo goed staan, ik heb roaming op mijn toestel aan staan, ik heb handmatig naar een andere provider gezicht en ik heb mijn simkaart in een andere telefoon geprobeerd. Dat hielp allemaal niet. 

Kunnen jullie nog helpen? 

Groeten Peter


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Als de simkaart in een andere telefoon niet helpt zou een reset via een moderator kunnen helpen.

Maar die zijn in het weekend niet aanwezig hier, dus ik hoop voor je dat ze vandaag nog reageren.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Peter_2204,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen internet hebt in het buitenland! Welke melding krijg je rechtsboven in je beeldscherm te zien waar normaal gesproken 4G zou moeten staan? Zie je hier misschien een E of H+ staan? Het is belangrijk dat de netwerkmodus van jouw toestel staat ingesteld op 4G. Dit kan je controleren via de (Android) Instellingen > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus. Of via de (iOS) Instellingen > Mobiel Netwerk > Opties Mobiele Data > Selecteer gesprekken en data op 4G.

Door middel van deze link kan je jouw toestel opzoeken en vervolgens de stappen volgen die worden aangegeven onder het kopje '’internet handmatig instellen'’. Na deze stappen is het belangrijk dat je het toestel opnieuw opstart zodat je toestel opnieuw kan verbinden met het netwerk.

Mocht je hierna nog steeds internetverbinding hebben dan kan ik je simkaart resetten. Hiermee maakt je simkaart opnieuw verbinding met het netwerk. Je kunt mij hier een privébericht voor sturen 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer