.

Vraag

Geen internet buitenland met ESIM kaart, wat kan ik doen?

  • 1 October 2022
  • 13 reacties
  • 441 Bekeken

Ik ben in het buitenland, kan wel bellen, maar geen internet. 
In mijn Simyo instellingen staat internet buitenland aan. 
ik heb een iPhone SE 2022. Als ik naar instellingen, mobielnetwerk, mobiele data, staat op persoonlijk. Mobiele abonnementen primair en persoonlijk staan aan. Ik vind hier geen data roaming meer zoals ik had zonder ESIM. 
Wie helpt mij verder?

Alvast dank voor meedenken. 
 


13 reacties

Hoi @Jamir 22 

Ik vond dit;

open Instellingen. Tik op 'Mobiel netwerk' of 'Mobiele data'. Tik vervolgens op 'Opties mobiele data' en schakel 'Dataroaming' en andere instellingen in die uw aanbieder aanraadt.

Bron

Zo deed ik dat vroeger, maar deze optie heb ik dus niet meer. 

Misschien kun je contact op nemen met Apple support?

https://getsupport.apple.com/solutions

Dank! Ga ik proberen. 

Ik denk namelijk dat het iets is in je iPhone. 

Laat je de uitkomst weten?

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben ook wel nieuwsgierig 

Wat ik begrijp moet ik het toch met Simyo oplossen. 

Nou misschien dat er dan iemand is met een iPhone en Esim die kan uitleggen hoe je data roaming kan aanzetten?

 

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb een iPhone 12 mini met eSIM iOS 16.0.2 dit werkt precies zoals jij beschrijft  Ray

misschien heeft het iets te maken met dualsim er wordt in de vraag gesproken over primair maar daar heb ik geen ervaring mee.

Thnx voor je reactie @Ron H 

Mijn kennis van Iphone reikt niet zo ver. Ik zoek het ook maar op 😁

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Jamir 22,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je de optie dataroaming niet ziet staan tussen je instellingen! Welke iOS-versie heb je? En zie je de optie wel staan als je je fysieke simkaart er even uithaalt? 

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Roeqajja

Ik heb geen fysieke SIM-kaart meer. 
De versie is IOS15.6.1

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jamir 22,


Bedankt voor je reactie. Ik zal dit even navragen bij onze technische dienst. Wellicht dat zij weten waarom je de optie dataroaming niet meer ziet sinds je een eSIM hebt! Ik wil je vragen om in dit gesprek een screenshot de delen van de instellingen waar je normaal gesproken dataroaming zou moeten zien staan. Dan kan ik dit delen met de technische dienst. Zou je mij ook nog even een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Als ik hier een terugkoppeling over heb zal ik hier een update plaatsen.

Groetjes, 
Amy

Reageer