.

Beantwoord

esim opnieuw installeren, maar ik kan de code niet ontvangen. Wat nu?


Ik wil mijn esim opnieuw installeren maar dat lukt niet omdat ik geen sms meer kan ontvangen.

 

een qr code zou makkelijk zijn. Hoe los ik dit nu op?

icon

Beste antwoord door Daisy 16 March 2021, 11:49

Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ltuin,

 

Welkom op het Simyo forum!

 

We werken niet met een qr code, als je mij een privébericht stuurt met jouw adresgegevens en mailadres dan kan ik je de code alsnog doorgeven.😊

 

Groetjes,

Daisy

Goede dag ook ik zou graag de validatie en codes willen ontvangen via e-mail 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Lcl,

 

Welkom op het Simyo forum! Goed dat je contact opneemt!

 

Stuur je mij een privébericht voor 17:00 met jouw adresgegevens en mailadres? Dan stuur ik de validatiecode naar je op!

 

Groetjes,

Daisy

Even een kleine verbetering voor @Lcl , werkt gemakkelijker.

Hoi Lcl,

 

Welkom op het Simyo forum! Goed dat je contact opneemt!

 

Stuur je mij een privébericht voor 17:00 met jouw adresgegevens en mailadres? Dan stuur ik de validatiecode naar je op!

**Tis moeilijk bescheiden te blijven.**🤣😇

(Peter Blanker😀 liedje) 

 

Groetjes,

Daisy

 

Hier hetzelfde probleem. Ik kan esim niet installeren zonder sms code. Alvast bedankt voor de hulp

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Karinb1981,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je even aan de bel trekt. Ik wil je vragen om mij even een privé bericht te sturen met jouw gegevens. Dan zal ik je de code naar je toe mailen. 

Groetjes,
Seren 

Reputatie 7
Badge +9

@Seren bedoelt:

Ik wil je vragen om mij even een privé bericht te sturen met jouw gegevens.

 

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel @Groentjuh, helemaal gemist dat ik mijn link ben vergeten toe te voegen… 

Hi, ik heb hetzelfde probleem. Sinds enkele maanden overgestapt naar Simyo maar ik ontvang in het buitenland geen SMS terwijl ik die hard nodig heb voor verschillende apps.

Ik heb handmatig de installatie verwijderd gezien het gewoon niet werkt. Wil opnieuw installeren maar nu werkt de installatie via de app niet meer. Vraagt om een toegangscode die ik per sms gekregen zou hebben - wat dus niet kan. De app zegt dat de simkaart nog steeds geactiveerd is maar op mijn telefoon is dat niet het geval.

Kan ik de verificatie sms per mail krijgen of de volgende gegevens:

-SM-DP adres

-Activeringscode

-Bevestigingscode

Ik heb dit ook opgevraagd via Whatsapp, echter gezien de haast hoop ik dat er hier sneller een reactie komt.

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Sbrink,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je de validatiecode niet kunt ontvangen. De validatiecode kan ik je per mail toesturen. Hiervoor wil ik je vragen om mij een privé bericht te sturen met jouw persoonlijke gegevens. 

Overigens is de eSIM alleen te installeren via onze app. Via een QR code of de gegevens die in je bericht staan kun je onze eSIM niet installeren.


Groetjes,
​​​​​​​Seren 

Hoi @Seren

Ik heb denk ik hetzelfde probleem. Ik heb gisteren via de app aangevraagd om mijn simkaart om te zetten naar E-sim en alle stappen doorlopen, echter op het toegevoegde mobiele abbonement stonder de hele tijd 'geen service' daarom heb ik dat abbonement weer verwijderd en mijn fysieke simkaart weer terug erin gedaan. Echter heb ik daar nu ook geen service meer op. Via Whatsapp krijg ik geen reactie meer van de klantenservice. Kun je mij  helpen? Ik moet zsm weer bereikbaar zijn voor mijn werk. 

 

Groetjes, Eline

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Eline17,

Bedankt voor je bericht, ik help je hier graag mee verder. Zodra je de eSIM activeert, komt je fysieke simkaart te vervallen dus het klopt dat je daar geen service meer op hebt. Deze kan je in principe doorknippen en recyclen. Kun je mij een privé bericht sturen met je 06-nummer en gegevens? Dan stuur ik je de validatiecode per e-mail op.

Groetjes,
Roeqajja

Hi! Ik heb ook hetzelfde probleem. Ik kan de verificatiecode niet per sms ontvangen. Zou je mij verder kunnen helpen??

Ik heb ook dit probleem kan ik geholpen worden

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Niels2001 en @Kdevries97,

Bedankt voor jullie bericht. Zouden jullie mij een privé bericht kunnen sturen met het 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan stuur ik de validatiecode per e-mail toe. 

Groetjes,
Seren

Hallo, ik had mijn esim geactiveerd maar krijg ik geen simkaart dus geen service. Ik kan een sms code versturen maar die komt natuurlijk niet aan. Is er een mogelijkheid dit via mail of iets dergelijks te ontvangen. Ik heb mijn telefoon ook nodig en dat kan nu niet. Met vriendelijke Ashley 

Ik zit met hetzelfde probleem, kan me esim niet activeren omdat de sms met verificatiecode echter nooit aan zal komen.

Vreemde mannier om een esim te activeren. kortweg geen geinstalleerde esim is geen contact met de provider, hoe kan je dan ooit een sms kunnen ontvangen.

er moet toch een andere mannier zijn om deze verificatiecode te krijgen

vanochtend een bericht via whatsapp achter gelaten nu 4 uur later nog geen reactie, telefonisch zitten ze niet in het weekend en facebook heb ik niet.

achteraf blij dat ik een prepaid heb genomen ipv een abonnement, maar wel erg teleurgesteld.

 

ik hoop vandaag nog mijn esim te kunnen heractiveren

@Michel.f

 

Als het goed is zie je in de MijnSimyo app ook de optie als je geen sms kunt ontvangen. Je kunt dan aan een code komen door middel van een 1 cent betaling via Ideal.  Ook is het van belang dat je app de laatste update heeft. Meer info lees je hier

 

Geldt ook voor jou @Ashley Schipper 

Nee die optie heb ik niet, alleen sms en neem contact op met de helpdesk

 

die heeft me net contact met me opgenomen via Whatsapp en de code gekregen, meb wel een nieuw esim nummer en ik kan er weer mee bellen.

maar in met instellingen (iPhone) komt het nummer niet te staan, misschien duurt het even.

en in de app is ook nog niet 100% geupdate daar staat dat ik een esim kan aanvragen.

 

komt wel erg rommelig over, en bij erg blij dat ik een prepaid had genomen om te proberen, ik heb bijna 6 uur moeten wachten voordat iemand van de helpdesk me te woord kon staan (telefonisch waren ze vandaag niet beschikbaar)

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ashley Schipper,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit erg onhandig voor je is! Ik zie dat @Ray (bedankt!) al de juiste uitleg heeft gegeven over hoe je op een andere methode de eSIM kan downloaden. Het is mij nog niet helemaal duidelijk of het hiermee bij jou is gelukt. Zo niet, dan mag je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. Dan stuur ik de validatiecode graag per e-mail naar je op 😊!

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Michel.f,

Bedankt voor je bericht. Super onhandig dat het niet lukte om de eSIM te downloaden! Ik begrijp inmiddels dat het is gelukt, fijn! Het is op dit moment helaas drukker dan dat je van ons bent gewend op ons WhatsApp kanaal. Onze oprechte excuses hiervoor!

Dat je jouw 06-nummer niet ziet in de instellingen van jouw toestel zal verder geen invloed hebben op de werking van de simkaart. Het kan zijn dat je de optie via een iDEAL betaling van €0,01 niet krijgt omdat er geen rekeningnummer bekend is of als deze de afgelopen 7 dagen is gewijzigd. Mochten er nog vragen zijn laat het dan gerust weten 😊.

Groetjes,
Amy
 

Reageer