.

Beantwoord

Degene die mij belt hoort geen toon bij het overgaan. Hoe kan dat?

  • 12 October 2019
  • 9 reacties
  • 1618 Bekeken

Wanneer iemand mij belt gaat bij mij de telefoon gewoon over, maar de beller hoort geen toon, het blijft dus gewoon stil totdat ik opneem.
Wat zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn?

Ik heb een sim only abonnement en mijn telefoon is een Sony Xperia xz 2 compact.

Alvast hartelijk dank
Groet Jaap.
icon

Beste antwoord door Jihane 14 October 2019, 14:34

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jaapie,

Heeft een vriend dit of meerdere vrienden van je?
Bij welke provider zit die vriend?

Dit is informatie die wel van belang is om te kijken naar de oorzaak.
Reputatie 7
Badge +9
Wat ook verhelderend kan zijn is te weten wat er gebeurt als je je simkaart in een ander toestel stopt, hoort je beller dan wel de toon?
Het probleem doet zich tot nu toe bij alle bellers voor.
Dus verschillende providers, vaste en mobiele toestellen.

Ik zal eens de simkaart uitwisselen met een ander toestel.

Alvast bedankt, m.v.g. Jaap
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb wel eens gehoord dat dat met VoLTE (bellen via 4G) in combinatie met bepaalde toestellen inderdaad voorkomt.

Waar is dat gelezen heb, weet ik niet meer.

Vandaag zal een moderator vast wel langs komen om hier zijn kennis en oplossingen over dit probleem te posten!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jaap!

Welkom op het Simyo Forum!

Dat is natuurlijk heel irritant! De vragen die @maikel.twinnie en @Scotsman stellen zijn helemaal juist, want dat zou de informatie leveren waarmee ik aan de slag kan. Goed om te weten dat het gaat om alle bellers! Wil jij misschien nog je simkaart in een ander toestel plaatsen om te weten hoe 't gaat? Ik ben benieuwd naar de resultaten!

Ook zou ik graag weten welk toestel jij gebruikt! VoLTE kan inderdaad een rol spelen, maar dat hangt ook af van het toestel.

Ik heb voor de zekerheid een reset uitgevoerd op je simkaart. Hiermee worden de instellingen vernieuwd op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aanzetten?

@maikel.twinnie, @Scotsman en @Groentjuh dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane

Ik heb 4g bellen uitgezet en het probleem lijkt opgelost, morgen zal ik de telefoon een kwartier uit zetten om de sim te resetten, ik moet op dit moment telefonisch bereikbaar zijn.

 

Bedankt voor jullie hulp!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Jaapie,

 

Was het nog gelukt? Ik ben benieuwd of het probleem is opgelost!

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Daisy,

 

Het is gelukt, ik heb bellen via 4G uitgeschakeld en nu werkt alles weer goed.

Ik heb ook nog de telefoon een kwartier uitgezet maar het probleem lag duidelijk bij het bellen via 4G.

 

Dus probleem opgelost, nogmaals bedankt.

 

M.v.g. Jaap

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Jaap, 

Bedankt voor je reactie! :blush:

Goed om te horen dat het allemaal gelukt is, ik zal het doorgeven aan Daisy :wink:

Als we nog iets voor je kunnen doen dan weet je ons te vinden! :sunglasses:

Groetjes, 

Bas

Reageer