.

Vraag

Waarom wordt mijn privacy niet beschermd bij het invullen van contactformulier?

  • 30 November 2021
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 14 reacties

Heb een poging gedaan om het contactformulier in te vullen, in het belang van Simyo. Echter werkt deze met geen mogelijkheid.

Hierbij wordt mijn data/persoonsgegevens gedeeld met o.a. Google. Hoe en waar kan ik deze data laten verwijderen? En waar heb ik hier ergens toestemming voor gegeven dat dit mag?

Weet Simyo daarnaast dat het gebruik van Recaptcha van Google klantonvriendelijk is, niet aan de AVG voldoet en van het formulier een screenshot (inclusief persoonsgegevens) naar Google verzonden wordt?

Simo vindt de privacy van de klant niet belangrijk?

 

Edit: heb even geteld, bij het gebruik van dit forum zijn 9 andere domeinen/bedrijven die met jou meekijken. Oftewel waar jij data meedeelt. Om welke data gaat dit exact? Hoe voorkomt Simyo dat deze bedrijven geen gebruik/misbruik maken van deze data/persoonsgegevens?


3 reacties

Hoi @Rik , ik ben net als jou klant.

Vanaf welk punt wordt er van Google Recaptcha gebruik gemaakt? Ik ben erg nieuwsgierig ingesteld. 

 

Edit: Ik heb zojuist een bericht verstuurd middels het contactformulier en er is geen sprake geweest van Google Recaptcha. Google heeft zich overigens, omdat we ons binnen Europa / EU bevinden, te houden aan de AVG wetgeving. En waar heb je die 9 andere bedrijven / domeinen geteld? 

@Nihad@Veerle Ik weet niet of jullie ook die berichten van het contactformulier behandelen. Maar die van mij kan gewoon de prullenbak in. Was enkel een testje. 

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Rik,

 

Bedankt voor je bericht. Ik heb even navraag gedaan bij de desbetreffende afdeling over jouw vraag. Wij hebben in het verleden inderdaad gebruik gemaakt van Recaptcha maar in het gangbare contactformulier op simyo.nl/klantenservice in ieder geval niet meer. Heb jij misschien een link naar een oud contactformulier gevonden?

 

Ik hoor graag van je.

 

Groetjes,

 

Nihad

Reputatie 7
Badge +9

Dat contactformulier valt best mee:

  • simyo.nl (De website zelf)
  • cdn.simyo.nl (CDN van Simyo zelf)
  • cdn.speedcurve.com → Tracked de prestaties van de website
  • chat.omnidesk.io → Klantenservice systeem dat Simyo gebruikt
  • sitespect.addmilk.nl → Geen idee. Serveert alleen het "Chat-bot Sam icoontje” Waarom dat niet op cdn.simyo.nl of dergelijk staat weet ik niet.

Het forum daar zie ik van alles voorbij komen; Facebook, Twitter, Google Analytics, etc, etc, etc.

Reageer