.

Vraag

Waarom meldt de app: "Je wachtwoord is niet goed ingevuld"?

  • 3 February 2022
  • 6 reacties
  • 89 Bekeken

Hoe wordt dat door de app bepaald?

Wat is er fout aan?

Hoe kom ik er uit, hoe verder.

Als het veld leeg is en ik type de eerste letter in, komt de melding al.

Ik heb de app opnieuw geinstalleerd, gebruiker verwijderd, etc.

Inloggegevens werken wel (herhaaldelijk goed) op de site.

Inmiddels doet ie het “zomaar” wel. Dus de druk is van de ketel. Kost mij dus wel zomaar 2 uur van mijn vrije dag omdat ik secuur ben en niet zelf iets fout wil doen. “Welkom bij Simyo".

Kan verband houden met de overzetting van nummerbehoud, maar zeg dan niet dat de eerste letter van het password al fout is. Dat heet misleiding.

Pas als op oké is gedrukt kan het password pas worden gecontroleerd, tot die tijd is ie hoogstens, "mogelijk nog niet compleet”. Meer kan je als app daar op dat moment niet over zeggen!

Oneplus, android.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb niet gekeken in de app, maar mogelijk moet een wachtwoord een minimale lengte hebben en voldoet de waarde in het wachtwoord veld daar nog niet aan als je nog niet klaar bent met typen.

UI technisch is het niet handig als dat de reden is, maar ik zie dat vaker gebeuren.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @balvie,

 

Bedankt voor je bericht. Mocht het gaan om een wachtwoord wijziging dan kun je inderdaad het advies van @Groentjuh opvolgen. Je kunt ook proberen om even het account te verwijderen in de App en opnieuw inloggen. Dit doe je door rechtsboven op "aanpassen" te klikken en vervolgens op het "kruisje". Laat je ons even weten of dit lukt?

 

Groetjes,

 

Nihad

Zoals al gemeld, doet de app het nu wel.

Je tekst is niet erg tothepoint immers ik meldde al:

Ik heb de app opnieuw geinstalleerd, gebruiker verwijderd, etc.

Wat (verder) blijft is de slechte technische (of beter gezegd: user experience) uitvoering die de ontwikkelaars hebben toegepast en die ik al beschreef:

Pas als op oké is gedrukt kan het password pas worden gecontroleerd, tot die tijd is ie hoogstens, "mogelijk nog niet compleet”. Meer kan je als app daar op dat moment niet over zeggen!

Deze controle vindt plaats op de server en niet in de app. De ontwikkelaars weten dit heel goed.

Graag nu niet hier verder vanweg de tijd die het mij nu reeds heeft gekost. Er is (door mij) niets meer te den in deze.

Groet,

balvie

Heb je gekeken of er na het wachtwoord geen spatie staat? Soms kan dat parten spelen bij een app 

Reputatie 7

@Friesian Volgens mij is een spatie geen karakter/waarde. Om deze reden wordt een spatie vaak weergegeven met een '_’ (underscore).

Kan best zijn Rico maar dit heb ik al enkele keren meegemaakt dat door een spatie achter het wachtwoord het niet akkoord werdt bevonden zonder een underscore te zien.

Reageer