.

Beantwoord

Alle inkomende gesprekken nummers zijn onbekend, hoe kan dat?

  • 23 September 2020
  • 11 reacties
  • 1371 Bekeken

Ik heb een FAIRPHONE 3 met Android 10. Sinds een week zijn alle binnenkomende gesprekken onbekend. Van eigenlijk alle bellers weet ik dat ze in mijn contacten staan en niet anoniem bellen, zeker mijn vrouw niet.

Ik heb al verschillende fora geraadpleegd en de Google hulp geraadpleegd, alle instellingen in de telefoon lijken goed te staan.

Ook de helpdesk van Simyo, via Whatsapp, gaf geen oplossing, die bleef maar volhouden dat het aan de bellers ligt. Tuurlijk, iedereen zet op dezelfde dag alles op anoniem.

Iemand hier nog ideeën?

 

icon

Beste antwoord door Ray 30 September 2020, 08:55

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi TRW,

 

Welkom op het Simyo forum!

 

Super vreemd dat je dit probleem ervaart, ik heb dit vaker gehoord deze week. Op het netwerk zien we geen veranderingen, geen ander nummer of simkaart of iets dergelijks waardoor dit te verklaren is. Heb je recent een ander toestel of de software ge-update? Heb je het zelfde probleem in een ander toestel? Ik hoor het graag!

 

Groetjes,

Daisy

Een dag ervoor is er een Android update geweest. Daarna was het eerst nog goed. Midden op de dag was alles onbekend. Nog steeds trouwens.

Maar als dit meer gemeld wordt kan het dan aan de update van Android liggen. 

Hoi @TRW 

Wat ik wel eens deed / doe is na een OS update het toestel resetten naar fabrieksinstellingen. Daarmee haalde ik eventueel meegekomen bugs eruit. Wellicht is dat een optie?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi TRW,

 

Bedankt voor de terugkoppeling! Onhandig dat het nog steeds zo is, misschien werkt alles weer na de tip van Ray?

 

Thanks Ray!

 

Groetjes,

Daisy

Hoi,

 

Sinds ik mijn nieuwe telefoon heb, een fairphone, heb ik dus precies hetzelfde. Alle nummers, op een aantal contacten na, zijn onbekend. Heb jij al een oplossing gevonden, trw?

Groetjes Mereke

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Mereke,

 

Welke versie van de software staat er nu op je toestel? Ik heb begrepen van meerdere klanten dat ze dit probleem ervaren na de laatste Android update, wellicht vind je op een Android forum meer antwoorden/oplossingen.

 

Groetjes,

Daisy

Beste @TRW en @Mereke 

Ik lees zojuist dat jullie beide een FAIRPHONE hebben dus ben ik nog even internet opgegaan en gezocht op mogelijk problemen / bugs bij de FAIRPHONE en Android 10. 

Zo kwam ik op deze Engelstalige site uit en las inderdaad dat het een bekende bug is. Daar staat een link bij naar een workaround voor mogelijke oplossing. Deze is ook Engelstalig. Hoop dat jullie Engels voldoende is :slight_smile: Het probleem (bug) zou hem zitten in het Wifi bellen (VoWifi) en 4G bellen (Volte). 

Hieronder de tekst met de tijdelijke oplossing tot FAIRPHONE met een permanente oplossing komt.

 

The solution for now it’s too disable the wifi calling and 4g LTE options Phone - settings - calling accounts - select sim - wifi calling Settings - network and internet - mobile network - advanced - enhanced 4g lte mode Not the best out solutions but until FP fix this is a workaround

 

Hoop dat jullie hiermee geholpen zijn. 

Reputatie 7
Badge +6

Thanks Ray!!! Echt top at je dit hebt gevonden, hopelijk helpt dit! :grin:

Thanks Ray!!! Echt top at je dit hebt gevonden, hopelijk helpt dit! :grin:

 

Daar ben ik nou ook benieuwd naar. 

Bedankt voor heyt opzoeken. Ik had het tijdens mijn zoektocht ook gevonden en het werkt :)

Reputatie 7
Badge +6

Hey Mereke,

 

Super! Bedankt voor de terugkoppeling. :grin:

Fijn weekend verder!

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer