.

Beantwoord

Waarom zie ik berichten naar 0653131313 staan?

  • 13 December 2017
  • 3 reacties
  • 750 Bekeken

Goedemiddag. Ook ik heb op de laatste 2 rekeningen kosten berekend gekregen voor sms in het buitenland die ik niet heb willen verzonden of hem willen ontvangen van de Simyo centrale 0653-131313. Dit is intern bij Simyio en wens niet te betalen. Wilt U deze kosten restitueren op mijn volgende rekening en kunt u intern zorgdragen dat ik niet meer wordt belast tussen mij en uw centrale. Ik ben er van overtuigd, dat dit mogelijk moet zijn en nu een tekortkoming is van Simyo's centrale.
Ook word ik 1 dataverkeeractie (buiten Europa) van 278kb doorbelast voor 60 Euro! Belachelijk!
Ook hiervoor wens ik restitutie tot een reeel bedrag.
R. Bek
icon

Beste antwoord door Jihane 14 December 2017, 09:58

Bekijk originele reactie

3 reacties

Hier lees je alles over het waarom je dit nummer op je factuur ziet staan.

Het nummer +31653131313 is het nummer van onze berichtencentrale. Dit is een soort computer die alle sms-berichten verstuurd. Wanneer je een sms-bericht verstuurt, wordt dit altijd eerst naar de berichtencentrale verstuurd. Vanaf deze centrale wordt de aflevering van het sms-bericht geregeld door de provider van de ontvanger.
In de volgende gevallen zie je dit nummer in je verbruik staan:
  • Sms-berichten die vanuit het buitenland verzonden worden naar Nederlandse mobiele nummers;
  • Sms-berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden;
  • Sms-berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd.


Ik weet niet waar in het buitenland je bent geweest maar 278Kb kost geen €60,-.
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben ook klant, maar probeer gewoon mee te denken:

Is mogelijk dat je vanaf het buitenland een SMS naar Nederlandse mobiele nummers hebt verstuurd?

In dat geval staat er in plaats van dat Nederlandse mobiele nummer, het nummer van de SMS centrale (+31653131313). Het is in dat geval wel een die u heeft gestuurd (naar iemand anders) en wordt daarom in rekening gebracht. Er zijn ook andere mogelijkheden, maar dit lijkt mij de meest logische verklaring gezien uw verhaal.


Data buiten Nederland en zone 1 kost 5 euro per MB. 278 KB zou in het slechtste geval €1,36 moeten kosten. Een moderator kan hier echter beter zien wat er precies aan te hand is. Deze reageren meestal in 1 werkdag, maar soms ook sneller.
Reputatie 7
Badge +10
Hi R. Bek,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik snap dat je even opkijkt van een vreemd nummer. Ik zie staan dat je in oktober meermaals ge-sms't hebt vanuit het buitenland (Thailand en Cambodja vooral). Je ziet dan dat nummer staan, want als je vanuit het buitenland sms't, dan zie je niet het oorspronkelijke nummer staan, maar het nummer van de berichtencentrale. Dat is dus geen fout of een vergissing: het is simpelweg een registratie van het verbruik dat jij hebt vertoond. Geen zorgen dus - er is niets geks aan de hand 🙂 Aan je internetverbruik te zien, bevond je je ook in Azië in die tijd. Ik zie dat je geïnternet hebt in Thailand, Cambodja en Japan. In die tijd heb je daar dus ook sms'jes verstuurd naar Nederland.

Je internetverbruik is ook slechts een kwestie van registratie. Dat verbruik heeft plaatsgevonden. Zoals je op de tarievenpagia kunt zien, kan het nogal duur zijn om te internetten in 't buitenland (buiten de EU).

Heb je hier nog andere vragen over?

@ Ray en Groentjuh, dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane

Reageer