.

Beantwoord

Waarom zie ik het nummer +31653131313 in mijn verbruik?

  • 22 March 2017
  • 5 reacties
  • 496 Bekeken

Badge
Ik zou een sms hebben gestuurd via dit Onbekend nummer van een berichten centrale vanuit Hong Kong
Ik heb geen sms verstuurd, 100 % zeker van niet
Toch kosten
Heb wel een bericht gehad dat er een voicemail zou zijn maar dit genegeerd
Wordt dus nu met extra kosten opgezadeld die niet terecht zijn
Ik zag dat dit al jaren voorkomt bij Jullie, maar er wordt geen zak aan gedaan , lekker bezig
Los dit eens op en graag mijn geld terug!!
icon

Beste antwoord door Jihane 23 March 2017, 16:22

Bekijk originele reactie

5 reacties

Om in jouw woorden te blijven, er word geen zak aan gedaan omdat er geen zak aan gedaan hoeft te worden.

De reden kun je lezen op de service pagina's..

agen/er-staat-een-nummer-op-mijn-factuur-dat-ik-ni-261
Mobiel op het forum is ook grrrrr

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/er-staat-een-nummer-op-mijn-factuur-dat-ik-ni-261
Badge
Ja dat heb ik gelezen, maar daar heb ik niets aan, ik heb geen sms gestuurd! Mijn telefoon gaat ook niet zomaar een sms sturen, zou de eerste zijn. Alle apps zijn afgesloten als ik het toestel in mijn zak stop. Kosten kloppen gewoon niet.
Kan ook zijn dat er vanuit het buitenland is gesmst zoals is te lezen op die pagina. Dat kan dus ook per ongeluk zijn.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Anttonioo,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed indenken dat je het heel vervelend vindt dat deze sms-kosten (€ 0,51) voor jou uit de lucht komen vallen. Als je namelijk niet zo goed weet welke sms het dan precies was, dan is het niet meer dan logisch dat je je daar druk om maakt.

Ray heeft jou netjes verwezen naar een pagina op de website waarop dit is uitgelicht. Dat nummer is namelijk het nummer van de berichtencentrale. Het is dus geen vreemd of onbekend nummer voor ons, gelukkig. Je krijgt dat nummer te zien als je bijvoorbeeld vanuit het buitenland hebt ge-sms't, wanneer je een sms hebt verstuurd naar een niet-bestaand nummer of wanneer je sms'je pas na 72 uur is aangekomen. In jouw geval is de sms buiten de bundel, wat betekent dat het niet gaat om de laatste twee opties. Als dat zo was, dan had de sms gewoon van je bundel af gemoeten.

De enige andere optie is dat de sms vanuit het buitenland is verstuurd. Maar als dat zo was, dan was het veel logischer geweest als de rest van je verbruik ook in het buitenland was, op z'n minst op dezelfde dag. Maar dat is helemaal niet zo! Sterker nog, ik zie dat je een paar uur later hebt geïnternet vanuit Nederland. Ik geloof jou helemaal als je aangeeft dat je niet in het buitenland was. Ik ga deze kosten dus per direct voor jou vergoeden 🙂

Hiermee wil ik je dus geruststellen. We proberen je echt niet tegen te werken 😉 Na een kort onderzoekje komen we vaak bij de waarheid, en als inderdaad blijkt dat de kans bestaat dat er een systeemfout optrad of dat een app van jou iets raars deed, dan krijg jij daar niet de schuld van. Geheel redelijk, dus.

Ik hoop dat je blij bent met deze oplossing. Ik wens jou in ieder geval de allerbeste dag toe, en ik hoop dat je het me laat weten zodra je in de toekomst nog eens ergens tegenaan loopt.

@ Ray, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer