.

Beantwoord

Waarom heb ik smsjes naar het buitenland op mijn factuur?

  • 17 January 2015
  • 10 reacties
  • 2615 Bekeken

Waarom staat er in mijn factuur 50 cent voor sms-buitenland terwijl ik helemaal geen sms heb verstuurd naar 't buitenland? 't Is maar 50 cent, maar klopt niet!😕
icon

Beste antwoord door Ernst 19 January 2015, 11:57

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Kyra123, welkom op het Simyo forum :)

Ik kende het nummer ook niet, maar heb even wat onderzoek verricht.
Het nummer 0019253539035 is eigendom van McAfee. Wanneer je beveiligingssoftware van McAfee op je telefoon of tablet installeert of reset, dan worden er automatisch 2 smsjes gestuurd naar McAfee.
Op zich niet erg. Als je in Amerika woont... Als in Nederland wonende Simyo klant betaal je echter 2 keer €0,25.

Kun je laten weten of jij ook die beveiligingssoftware hebt, of dat mijn onderzoek toch niet klopt?
Hoi Kyra123, welkom op het Simyo forum :)

Ik kende het nummer ook niet, maar heb even wat onderzoek verricht.
Het nummer 0019253539035 is eigendom van McAfee. Wanneer je beveiligingssoftware van McAfee op je telefoon of tablet installeert of reset, dan worden er automatisch 2 smsjes gestuurd naar McAfee.
Op zich niet erg. Als je in Amerika woont... Als in Nederland wonende Simyo klant betaal je echter 2 keer €0,25.

Kun je laten weten of jij ook die beveiligingssoftware hebt, of dat mijn onderzoek toch niet klopt?
Ja klopt! Heb McAfee op mijn mobiel! Dan is het opgelost! Dank je wel!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Kyra123,

Gelukkig, dan weten we waar de sms'jes vandaan komen 🙂 Graag gedaan en bedankt dat je het even hebt doorgegeven.

Mocht je nog vragen hebben, dan zien we je graag terug op het forum 🙂
Waarom staat er in mijn factuur 50 cent voor sms-buitenland terwijl ik helemaal geen sms heb verstuurd naar 't buitenland? 't Is maar 50 cent, maar klopt niet!😕 ik heb precies het zelfde het heeft me nu al 5 euro gekost
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Seth,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat de kosten zo zijn opgelopen. Er zijn vanaf jouw aansluiting meerdere sms'jes naar een Amerikaans nummer gestuurd. Zoals mijn collega hierboven aangaf, is dit nummer eigendom van McAfee. Maak je gebruik van een McAfee applicatie op je telefoon? Het lijkt erop dat deze sms'jes automatisch zijn verstuurd ter activatie of controle. Zet je regelmatig je telefoon uit en weer aan?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Sean
Hoi Sean,

Ik zie ook allemaal smsjes naar het buitenland gaan. Met hetzelfde nummer als wat hier besproken wordt. Er wordt al meer dan een jaar lang van 25 cent tot bijna 2 euro van mijn rekening afgehaald daardoor. Heb je een idee wat ik hier aan zou kunnen doen?
De McAfee is een standaard app op mijn telefoon dus ik kan hem er niet afgooien..

Groetjes Christel

Hoi Seth,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat de kosten zo zijn opgelopen. Er zijn vanaf jouw aansluiting meerdere sms'jes naar een Amerikaans nummer gestuurd. Zoals mijn collega hierboven aangaf, is dit nummer eigendom van McAfee. Maak je gebruik van een McAfee applicatie op je telefoon? Het lijkt erop dat deze sms'jes automatisch zijn verstuurd ter activatie of controle. Zet je regelmatig je telefoon uit en weer aan?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Sean
@xchrisjex92,


Als je de app niet kunt verwijderen kun je hem wel uitschakelen.

Ga hiervoor op je telefoon naar instellingen > Apps / applicaties > zoek naar McAfee in het lijstje en klik erop. > Kies voor uitschakelen en bij de melding die je dan krijgt bevestig je dit. Deze melding zegt dat andere apps mogelijk niet meer werken maar dan kun je dus negeren.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi xchrisjex92,

Balen dat er zo vaak een sms wordt gestuurd naar de server van McAffee!

Ik zie dat Ray met een hele goede oplossing is gekomen om te voorkomen dat er nog meer sms'jes worden verstuurd.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@Ray, bedankt! :D

Groetjes,
Asma
Mijn telefoon verstuurd ook automatische sms-jes naar 0019253539035, voor 51 cent per keer. Ruim 2 maanden geleden heb ik de mc afee app om deze reden uitgezet op mijn telefoon. Maar nu krijg ik weer een waarschuwing dat mijn beltegoed laag is en blijkt dat er sinds een maand weer sms-jes naar dit nr worden gestuurd. Ik wil graag dat dit telefoonnr voorgoed geblokkeerd wordt op mijn simkaart, anders zal ik helaas een andere provider moeten kiezen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mart789,

Jeetje, dat is balen!

Helaas kunnen wij dit nummer niet voor je blokkeren - dat kan geen enkele provider. Gelukkig is deze optie vanuit je eigen telefoon wel mogelijk. Hiervoor kun je het beste de handleiding van je telefoon erbij pakken.

Laat je ons weten of het lukt zo?

Groetjes,
Asma

Reageer