.

Beantwoord

Waarom kan ik niet sms'en?

  • 16 February 2017
  • 3 reacties
  • 164 Bekeken

smssen lukt niet en een sms ontvangen lukt ook niet. wat is er mis?
icon

Beste antwoord door Jihane 17 February 2017, 10:30

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Nosna,

Welkom op het Simyo Forum!

Jeetje, wat stom dat het niet lukt om te sms'en 😞 Kun jij nog wel bellen en gebeld worden? Ik heb je simkaart meteen even een reset gegeven, waarmee alle instellingen vernieuwd worden op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk werkt alles dan weer.

Als dat niet werkt, wil je jou vragen of dit probleem zich voordoet bij alle telefoonnummers, of alleen bij één specifiek nummer. Het zou namelijk kunnen dat er net iets fout gaat met de verbinding met een andere gebruiker. Hoe zit dat precies?

Ook wil ik je vragen om te controleren of je sms-box vol zit. Als dat het geval is, dan kan je telefoon geen nieuwe berichten meer binnenhalen. En hoe zit dat met je 'verzonden sms'jes'-box? Als die vol zit, dan wordt het moeilijk om nog meer sms'jes te versturen. Laat je me weten wat hieruit blijkt?

Als laatste wil ik je vragen of je wilt controleren of het nummer van de berichtencentrale wel ingesteld staat op +31653131313. Dat is namelijk het juiste nummer 🙂 Je kunt dit instellen bij de instellingen van je toestel. Lukt het niet helemaal om dit zelf te doen? Dan kun je gebruik maken van de Toestelhulp tool. Op deze pagina kun je je toestel selecteren, en dan op 'sms-centrale instellen' klikken. Je krijgt dan stapsgewijs zien hoe je dit kunt invoeren.

Mocht dit allemaal niet baten, adviseer ik je om je simkaart even in een ander toestel te plaatsen en vice versa. Zo kom je erachter of je in een ander toestel wel kunt sms'en, en kun je ook testen of je met een andere simkaart in jouw telefoon kunt sms'en of niet. Dit is handig, want dan weten we meteen of het een simkaart-issue of een toestel-issue is.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

Het is gelukt. Ik kan weer smssen. Na jou reset heb ik mijn telefoon opnieuw uitgezet en later weer aangezet. Het duurde toen wel even voordat de sim het weer deed, maar daarna was alles weer goed.
Mijn dank is groot!

Groeten, Nosna
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Nosna,

Goed dat je ons een update stuurt. Wat fijn dat het is opgelost!

Ik geef het bedankje door aan mijn collega 😃

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Sean

Reageer