.

Beantwoord

SMS verzenden lukt soms niet. Hoe kan dit?

  • 19 April 2017
  • 1 reactie
  • 1315 Bekeken

Wat kan de oorzaak zijn dat de ene keer een sms verzenden wel lukt en de andere keer niet?
icon

Beste antwoord door Asma 20 April 2017, 09:25

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +7
Hoi marcomassop,

Welkom op het Forum!

Wat gek dat je sms'jes soms niet verstuurd kunnen worden. 😞 Kan het zo zijn dat je dekking op dat moment niet toereikend is?

Ik adviseer je om je smsberichtencentrale te controleren via je berichteninstellingen. Het nummer dat hier hoort te staan is +31653131313. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je 'outbox' of 'berichten' vol is geraakt. Verwijder een paar berichten om na te gaan of het probleem wordt verholpen.

Blijft het probleem bestaan? Dan kun je het beste een kruistest uitvoeren: hiervoor plaats jij je simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Op deze manier kunnen wij namelijk achterhalen of het aan je simkaart of telefoon ligt.

Laat je mij weten wat hiervan de uitkomst is?

Groetjes,
Asma
Dit had ik al geprobeerd, maar dan werken beide simkaarten gewoon. Het is natuurlijk ook niet altijd, maar af en toe.
Zou het kunnen dat het ligt aan de simkaart zelf? Deze is namelijk in de winkel bijgeknipt om in het toestel te passen (iPhone 5s).

Reageer